ארבעה מחבלי דאעש ירו ממקלע על כוח צה”ל בגולן – וחוסלו מהאוויר

כוח סיור של גולני, ששהה במארב באזור מושב נוב, הופתע מירי של מקלע כבד שנורה לעברו מכלי רכב חולף בסוריה • החיילים, בסיוע חיל האוויר, הגיבו בירי וחיסלו חוליה של 4 מחבלים מארגון 'שוהדא אל-ירמוכ', המזוהה עם ארגון הטרור דאע"ש • מדובר בהיתקלות הראשונה עם מחבלי הארגון
חיים טוויל
כ"ו חשון התשע"ז / 27.11.2016 10:15

צה”ל חיסל היום (ראשון) ארבעה מחבלים מארגון שוהדא אל-ירמוכ, ארגון המזוהה עם ארגון הטרור של ‘המדינה האסלאממית’ -דאע”ש) בסוריה. זאת לאחר שמחבלי הארגון פתחו באש אל כוח של צה”ל שביצע פעילות באזור.

מדובר במתקפה חסרת תקדים מצד דאע”ש, ובתקרית פומבית ראשונה של צה”ל מול ארגון הטרור.

התקרית החריגה אירעה סמוך לשעה שמונה וחצי בבוקר. גדוד סיור של חטיבת גולני, שיצא לבצע מארב ליד היישוב נוב בתוך שטח ישראל, אך מעבר לגדר המערכת, הופתע ממכת אש שנורתה לעברו מכיוון סוריה, באזור הישובים נוב ואבני איתן שברמת הגולן.

ארבעת המחבלים הגיעו ברכב ליד הגבול, בשטח הריבוני של מדינת ישראל, ופתחו באש כבדה ממקלע לעבר הכוח. הכוח הגיב בירי נקל. אף חייל לא נפגע מהירי. לאחר מכן החל ירי של פצצות מרגמה שנפלו לא רחוק מהכוח.

במהלך חילופי האש, כלי טיס של חיל האוויר ביצע ירי אל כלי הרכב של המחבלים, שהיה חמוש במקלע כבד, חיסל את ארבעת המחבלים – והשמיד את הרכב.

מדובר צה”ל נמסר כי במהלך פעילות מבצעית של כוח צה”ל בדרום רמת הגולן, הכוח זיהה ירי נק”ל ופצצות מרגמה שנורו לכיוונו על ידי מחבלים ו- במקום התפתחו חילופי אש.  בתגובה צה”ל תקף ופגע בחוליית מחבלים.

“צה״ל לא יסבול פגיעה בריבונות מדינת ישראל ויגיב בחומרה לכל ניסיון להפר אותה”, נמסר בהודעת דובר צה”ל.

בתדרוך לכתבים ציין דובר צה”ל כי הכוח הצבאי שהה במארב במקום לפי הערכות מודיעניות ומבצעיות, וכי “התגובה הייתה חדה ומהירה ונועדה להבהיר שאנחנו נחושים להגן על גבולותיה של המדינה. אין לנו שום עניין לדרדר את האזור להסלמה אך לא נקבל מציאות של כוח שפותח עלינו באש”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות