זעם: נחשפה מזימה לחילול ביכנ”ס ‘תפארת ישראל’ בירושלים העתיקה

'החברה לפיתוח הרובע' הוציאה בחשאי מכרז לפיו בית הכנסת העתיק 'תפארת ישראל' בעיר העתיקה יחולל בצורה מחפירה, ובמקום להחזיר את המקום שנחרב במלחמת תש"ח לקדושתו הראשונה - יקום בו "מרכז תיירותי לאומי ציוני שיהווה מוקד משיכה לתיירים מכל העולם" • הנציגות החרדית בכנסת מתגייסת למאבק חסר-תקדים על קדושת המרכז החסידי הנודע בירושלים
יוסף גרינבוים
כ"ד חשון התשע"ז / 25.11.2016 02:05

חסידי החצרות הנמנים על בית רוז’ין, בארץ ובתפוצות, הגיבו אמש בזעזוע על מה שהם מכנים “הניסיון הנואל לחלל את בית הכנסת ‘תפארת ישראל’ בעיר העתיקה בירושלים, אשר נבנה ונגאל על ידי מייסד השושלת,האדמו”ר מרוז’ין זצ”ל במסירות נפש.

בית הכנסת שימש במשך שנים כמקום כינוס ותפילה מרכזי לקהל החסידים ברובע היהודי. הוא נהרס במלחמת השחרור עד ליסוד, ומני אז עומד בשיממונו.

לאחרונה החלו הרשויות לעסוק בשחזור בית הכנסת, כאשר במקביל לאישור החלטת הממשלה על השחזור, הבטיחו נציגי הממשלה כי בית הכנסת יישאר במתכונתו, כפי שפעל בעבר.

אלא שכעת התברר כי במכרז שפורסם “במחשכים” כהגדרת החסידים – על ידי החברה לפיתוח הרובע היהודי, בעיתון כלכלי בערב יום הכיפורים, נקבעו אמות המידה חמורות למכרז, ולפיהן “יופעל בית הכנסת במתכונת דתית ציונית וממלכתית, שישולב בו מרכז מבקרים שיהווה מוקד משיכה בינלאומי לתיירים מהארץ ומחוץ לארץ, כולל הצעת טכנולוגיה מתאימה”.

כמו כן יוקם במקום “מרכז הוראה והדרכה חינוכי לאומי וציוני כולל מסגרת אטרקטיבית לאירוח…”

הידיעה זעזעה את החסידים ולו רק בשל המחשבה שבמקום קדוש שכזה, מקום אשר צדיקים התבטאו אודותיו שממנו עולים כל תפילות בית ישראל השמימה ‘וזה שער השמים’ – יוקם אתר תיירותי, דבר שיפגע בקדושתו של בית הכנסת חלילה וחס.

אצל חרדים רבים גוברת התחושה כי ניסיון פגיעה חמור זה הוא חלק ממאבק כללי ונרחב של אלו אשר התרחבותה המפארת של היהדות החרדית בארץ הקודש הינה לצנינים בעיניהם, והם עושים כל מאמץ לפגוע בלב ליבו של העם – במקומות הקדושים.

הידיעה גרמה לזעזוע במיוחד בקרב חסידי בית רוז’ין, אשר הגיבו בכאב והבטיחו שלא לשקוט “עד שתבוטל גזרה נוראה זו מעל מקום קדוש שכזה”.

במקביל לפרסום הידיעה נחלצה הנציגות החרדית בכנסת לביטולו של המכרז, שמועד הסגירה שלו יהיה ביום שני הקרוב, תוך הבעת מחאה חריפה בפני השרים הרלוונטיים, בהסבירם כי היהדות החרדית לא תוכל לשקוט למול ניסיון השתלטות נואל שכזה על בית הכנסת העתיק וההיסטורי.

לצפיה – לחצו על המסמך, וגלגלו באמצעות העכבר או החיצים:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    החברה לפיתוח הרובע
    27/11/2016 15:13
    אריאל
  1. האם החברה לפיתוח הרובע לא מנוהלת ע”י חרדים??