הרבנית תהילה ברלנד: “מי יודע אם ההודאה לא מבוימת? אולי תכסיס”

הרבנית תהילה ברלנד, רעייתו של הרב אליעזר ברלנד - שהודה, הורשע ונגזרו עליו 18 חודשי מאסר בגלל מעשים חמורים, התראיינה לחדשות 2 • האם דיברה איתו על המעשים החמורים שביצע? "זה לא שייך אליי, זה שייך אולי אליו אבל זה לא ענייני"
חיים טוויל
כ"ב חשון התשע"ז / 23.11.2016 00:38

הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, אמנם הודה, במגרת הסדר הטיעון במעשים החמורים שיוחסו לו. במהלך אישור הסדר הטיעון בבית המשפט הוא גם הביע חרטה, התנצל – ואף הצהיר: “בימי התנ”ך על מעשיי הייתה מגיעה לי סקילה ושריפה”.

אך למרות כל זאת, יש מי שעדיין בוחר לעמוד לצדו.

רעייתו, הרבנית תהילה ברלנד, העניקה הערב (שלישי) ראיון לעיתונאי משה נוסבאום בחדשות 2 והתייחסה להודאה של בעלבה.  “כולנו צריכים את האבא החם הזה, האוהב הזה, הסבא הזה, שהוא גם הרב שלנו ואנחנו אוהבים אותו וצריכים אותו מאוד מאוד בחיק המשפחה בהקדם”, אמרה.

למרות שהחקירה נמשכה כמעט 4 שנים, והמשטרה ניהלה אחרי הרב מרדף בכמה מדינות בעולם, הרבנית תהילה טענה כי מעולם לא דיברה אתו על המעשים החמורים בהם הואשם. “זה לא שייך אליי, זה שייך אולי אליו אבל זה לא ענייני”.

לדבריה, “אני עזר כנגדו בשביל להתחבר לנקודות הנפלאות שהן באמת אינסופיות ולא מוותרים עליהן”.

הרבנית ברלנד נמנעה מלמתוח ביקורת על בעלה: “אנחנו לא מסתייעים בביקורת וזה לא התפקיד שלנו בעולם”. היא הוסיפה: “אצלנו אין מושג של עצימת עיניים, אלא מדובר בפקיחת עיניים למקום גבוה יותר…”

הרבנית גם הטילה ספק בכנות ההודאה של בעלה, ובמשמעות בקשת הסליחה שלו. “אני לא הייתי שם בנסיבות שבהן הודה”, אמרה.

היא המשיכה ואמרה: “מי יודע אם בקשת הסליחה לא הייתה מבוימת? על מה הוא מבקש סליחה? אולי זה תכסיס כדי להקדים את השחרור. אני בכלל לא נמצאת במקום הזה. אולי הסליחה הייתה לשמה כדי לצאת, אבל לא כהודאה. בשבילי הוא משהו מעבר”, סיכמה הרבנית.

נכדתו של הרב ברלנד, חיה ויצהנדלר, שהתראיינה אף היא בכתבה, אמרה כי היא לא מאמינה להאשמות: “אני מכירה אותו היטב ואני ממש בקשר קרוב אליו, אנחנו ממש אוהבים אותו ואנחנו מאמינים בו. הוא אדם מאוד-מאוד גדול וצדיק, ואני לא מאמינה להאשמות האלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרבנית ברלנד
    23/11/2016 09:11
    יעל
  1. חכמה.בעלת השקפה אמיתית חכמה אמיצה ונדירה בעולמנו.ראוי ללמוד ממנה.יישר כוחך.יברך ה אותך וימלא משאלותייך לטובה.