טראמפ כינס כ-40 עיתונאים בכירים והטיח: “שקרנים, רמאים. תתביישו”

הנשיא הנבחר כינס את בכירי העיתונאים, אבל במקום לשמוע ממנו על התוכניות של הממשל החדש שבראשותו - הם ספגו ביקורת נוקבת • "טראמפ חזר ואמר כל כמה דקות, 'אנחנו יושבים בחדר של שקרנים'" • כשניסו להשחיל שאלות - לא נענו
נתן פרל
כ"א חשון התשע"ז / 22.11.2016 10:30

נשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ, כינס אמש (שני)  עשרות עיתונאים אמריקניים בכירים לשיחה ותדרוך – שהפכו למתקפה חריפה על חלק מכלי התקשורת.

לפי דיווח בניו יורק פוסט, על פי עדות של גורם שהשתתף בפגישה, טראמפ פנה תחילה לג’ף צוקר, העורך הראשי של רשת CNN והטיח בו: “אני שונא את הרשת שלכם. כולכם שקרנים, רשת של רמאים, ועליך להתבייש בעובדים שלך”.

הגורם אמר לפוסט: “ההרגשה הייתה כמו להתייצב מול כיתת יורים. הפגישה הזו הייתה אסון מוחלט. מנהלי הערוצים והעיתונים נכנסו וחשבו שישמעו על תוכניות הממשל. במקום זאת הם קיבלו מכה מתחת לחגורה נוסח טראמפ”.

גורם אחר שהיה בפגישה סיפר: “טראמפ חזר ואמר כל כמה דקות, ‘אנחנו יושבים בחדר של שקרנים’. הוא האשים כמעט כל גוף תקשורת בשקרים – ולגבי חלק מהכתבים דיבר ברמזים ברורים ואישיים”.

על השדרנית של רשת NBC, מרתה רדאץ, שהייתה בפגישה, אמר: “שדרנית נוראית. בכתה כשהילארי הפסידה”.

על פי הדיווח, העיתונאים ההמומים ניסו להשחיל שאלות על מדיניות הממשל – אך לא נענו.

טראמפ טרם ערך מסיבת עיתונאים ראשונה עם הכתבים המסקרים את הבית הלבן, כפי שעשו קודמיו מיד לאחר הבחירה, למעט ג’ימי קרטר.

דובריו דווקא טענו כי הפגישה הייתה מצויינת ונחשבת בעיניהם ל”הישג של ממש”.

הפגישה, שארכה כשעה, היתה שלא לציטוט, מאחר שהמשתתפים הסכימו מראש שלא לדבר על מהות השיחות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    \העיתונאים בארה
    22/11/2016 11:49
    פאני
  1. טוב-טוב שמישהו נותן להם על הראש כהוגן–והמישהו זה נשיא נבחר שרוב העיתונאים צחקו עליו ולעגו על מועמדותו–נותן להם מנה אחת אפיים על התנהגותם הנלוזה. צריך גם כאן בישראל “טראמפ” כזה שיעמיד את השקרנים על מקומם.