הקומבינה עם כחלון: חוק ההסדרה אושר בטרומית – אבל לא יקודם

לאחר שסיעות האופוזיציה הסירו את כל הצעות החוק הפרטיות, על מנת להקדים את ההצבעה על חוק ההסדרה ולהביך את הקואליציה - הודיעה סיעת כולנו: נצביע בעד החוק • בנט: "זאת המתנה הכי טובה שיכולנו להעניק במלאת יובל להתיישבות"
נחמן גור
ט"ו חשון התשע"ז / 16.11.2016 14:18

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את ‘חוק ההסדרה’, לאחר שראש הממשלה הצליח לשכנע את שר האוצר משה כחלון לתמוך בחוק.

כחלון הודיע כי יצביע בעד חוק ההסדרה, אך יעצור את החוק בהמשך – אם תהיה פגיעה בבית המשפט העליון.

המהלך יצא לדרך לאחר שיו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן סיכם עם סיעת ‘כולנו’ כי חוק ההסדרה יאושר בקריאה טרומית, אך חקיקתו לא תתקדם. במקביל, יוצג פתרון אחר להצלת היישוב עמונה ותשעת הבתים ביישוב עפרה. “נעביר את חוק ההסדרה טרומית ואז נמשוך אותו – כי יש פתרון אחר”, הבהיר ביטן.

שר החינוך נפתלי בנט מסר אחרי ההצבעה: “כפי שהצלחנו במשימה הזאת, כך נצליח גם להבא – בנחישות, באמונה, ותוך שיתוף פעולה עם ראש הממשלה ושאר מפלגות המחנה הלאומי. זאת המתנה הכי טובה שיכולנו להעניק במלאת יובל להתיישבות”.

מוקדם יותר החליטו סיעות האופוזיציה למשוך את כל הצעות החוק שהיו אמורות לעלות להצבעה במליאת הכנסת, במטרה להקדים את ההצבעה על חוק ההסדרה – ובכך להביך את הקואליציה.

סיעת ‘כולנו’ מתנגדת לסעיף בחוק ההסדרה הקובע שהחוק יחול גם על פסקי דין קיימים של בית המשפט העליון. הוצאת הסעיף מהחוק – משמעותה הרס היישוב עמונה ותשעת הבתים בעפרה.

הבוקר הבהירו בבית היהודי: “אין מגעים ואין פשרה, בנט נחוש ללכת עד הסוף. אחרי שנה של גרירת רגליים, אין דרך אחרת להציל אלפי בתים ביו״ש”.

הגורמים בבית היהודי הדגישו: “אנחנו מעלים את החוק היום בשלמותו, כולל סעיף עמונה. בנט הורה לחברי סיעתו: אין מגעים ואין קיזוזים. מעניין שמה שראש הממשלה לא הצליח לעשות במשך שנה שלמה (נכסי נפקדים למען הצלת עמונה + פתרון אסטרטגי לכלל ההתיישבות) פתאום מצליחים עכשיו בשלושה ימים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות