פיצול אישיות? מרגי דרש להחרים את טראמפ – דרעי חוגג את בחירתו

לפי כשנה חתמו 37 ח"כים, ביניהם ח"כ יעקב מרגי משס, על עצומה שקראה לראש הממשלה להחרים את דונלד טראמפ בשל דבריו נגד המוסלמים • אלא שיו"ר ש"ס דווקא צהל הבוקר על ניצחונו של הנשיא הנבחר
נחמן גור
ט' חשון התשע"ז / 10.11.2016 15:15

מה הם יעשו כעת? 37 חברי וחברות כנסת, ביניהם ח”כ יעקב מרגי משס, חתמו לפני כשנה על מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה לגנות את דבריו הגזעניים של דונלד טראמפ, אז המועמד המוביל במפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, ודרשו ממנו לבטל את פגישתם המתוכננת בישראל – טרם יחזור בו מדבריו נגד המוסלמים.

אלא שלעומת יו”ר ועדת החינוך של הכנסת, אריה דרעי דווקא חגג הבוקר (חמישי) במהלך נאום שנשא באשדוד, את ניצחונו של הנשיא הנבחר: “איך הרבה יהודים אמרו בימים האחרונים? אם יקרה כזה נס זה כבר הגיעו ימות המשיח”, אמר דרעי. “לכן, אנחנו באמת בתקופה של חבלי משיח שהכל התהפך לטובת עם ישראל״.

ח”כ מיכל רוזין ממרצ, שיזמה את המכתב, אמרה אז: “בעוד שברחבי העולם מנהיגים מגנים את דבריו הגזעניים והמקוממים של המועמד הרפובליקני לנשיאות, נתניהו מעניק לו חיבוק חם. פגישתם בסוף החודש נותנת גיבוי לאמירותיו הגזעניות, ובכך ביזוי אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל וכן פגיעה באזרחיה המוסלמים”.

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד כתב אז בחשבון הפייסבוק שלו: “אני שומע את האנשים שצוהלים אצלנו על דבריו של טראמפ, והלב מתכווץ”.

טראמפ ביטל לבסוף את ביקורו בישראל, אולם ראש הממשלה נפגש עמו במהלך ביקורו בעצרת האו”ם, כשם שקיים מפגש עם המועמדת הדמוקרטית היליארי קלינטון.

אמש שוחחו ראש הממשלה והנשיא הנבחר בטלפון, וטראמפ הזמין את נתניהו לפגישה בבית הלבן.

העצומה של הח"כים נגד טראמפ

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות