הרבנות הראשית מחרימה הסיור של ועדת הפנים בכותל עם הרפורמים

נציג מטעם הרבנים הראשיים לא ישתתף בסיור ועדת הפנים על רקע משבר 'מתווה הכותל', בגלל השתתפות הרפורמים • הרבנים: נשמח להשמיע עמדתנו בישיבה מיוחדת • גם ח"כ יעקב אשר מחרים את הסיור • יו"ר ועדת הפנים: ראוי שהצדדים שבגללם נוצרה המחלוקת יגיעו לדיון • הרפורמים: "שישחקו בנדמה לי, אבל אנחנו לא ניעלם להם מהעיניים"
יוסף גרינבוים
ו' חשון התשע"ז / 07.11.2016 08:59

הרבנות הראשית לישראל מחרימה סיור של ועדת הפנים של הכנסת שיתקיים ביום שלישי בכותל המערבי – בשל השתתפות מתוכננת של הרפורמים וקונסרבטיבים.

במכתב ששוגר אמש (ראשון) מלשכות הרבנים הראשיים, הגר”ד לאו והראשל”צ  הגר”י יוסף נרמז כי בסיור – שנועד לדון על משבר ‘מתווה הכותל’ – לא ישתתף נציג מטעמם, אף שקודם לכן היה מתוכנן אחרת.

“מאחר שמדובר בנושא הכותל המערבי והשמירה על קדושתו, ומאחר שנושא זה הוא בדרגת חשיבות ורגישות עליונה, מן הראוי שהרבנים הראשיים ישמיעו את דעתם באופן אישי בפני ועדת הפנים של הכנסת ולא באמצעות שליחים”, נכתב.

בלשכות הרבנים הוסיפו: “כבוד הרבנים הראשיים לישראל כבר קיימו בעבר סיורים בכל מתחם הכותל המערבי וגיבשו בהתאם לכך את עמדתם בנושא”.

במכתב נאמר עוד, “הרבנים הראשיים לישראל ישמחו להשמיע את עמדתם בנושא הכותל בפני חברי ועדת הפנים של הכנסת, ועל כן נבקש לתאם את הזמנתם לישיבה מיוחדת בנושא בחדר ישיבות מועצת הרבנות הראשית לישראל”.

מוקדם יותר הודיע חבר ועדת הפנים, יעקב אשר מיהדות התורה, כי יחרים את הסיור בשל השתתפות הרפורמים.

בלשכתו של יו”ר ועדת הפנים ח”כ דודי אמסלם אמרו בתגובה לוואלה: “ועדת הפנים אינה רשאית לעשות העדפות בעניין מוזמניה. הדיון שנקבע עוסק בסוגיית הסדרי התפילה בכותל ומן הסתם ראוי כי הצדדים שבגללם נוצרה המחלוקת יגיעו לדיון ויהיו שותפים לו”.

מנכ”ל התנועה הרפורמית תקף את הרבנים הראשיים: “התנהלותם המבישה של הרבנים הראשיים, שלא נאה להם לשבת בחדר אחד עם ישראלים וישראליות המממנים את משכורתם, רק מוכיחה את חשיבות המאבק על תפילה שוויונית בכותל”.

הוא הדגיש את מהות המאבק על הכותל ואמר: “זהו לא רק מאמץ להבטיח את הנגישות של נשים ומיליוני יהודים רפורמים וקונסרבטיבים למקום התפילה הקדוש, אלא מאמץ לממש ולהטמיע את הרעיון שיש יותר מדרך אחד להיות יהודי בישראל. אנו קוראים ליושב ראש הוועדה – דוד אמסלם, להודיע שלא ייכנע לחרמות ושלא יקיים מפגש נפרד עם הרבנים הראשיים”.

עו”ד יזהר הס, מנכ”ל התנועה המסורתית, אמר: “החרמת יהודים בגלל יהדותם היא פטנט חרדי משומש. כעת הם מנסים להטיל וטו על השתתפותנו בסיור ועדת הפנים, כאילו הם שומרי הסף של העם היהודי. אבל השנאה היא יועץ רע. סיור ועדת הפנים יתקיים, או לא יתקיים, אבל לא תהיה בו הדרה לזרמים הלא אורתודוקסים. הימים האלה חלפו מהעולם. הפוליטיקאים החרדים יכולים לשחק בנדמה לי, אבל אנחנו לא ניעלם להם מהעיניים. אנחנו כבר פשוט רבים מדי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות