סקרים עדכניים: קלינטון מובילה ב-2 עד 4 אחוזים, צמוד במדינות המפתח

לפי מספר סקרים שנערכו היום, שומרת המועמדת הדמוקטית על יתרונה - אם כי הוא עומד על 2-4 אחוזים • סגנו של טראמפ: אם התוצאות יהיו "שנויות במחלוקת" - אנו שומרים לעצמינו את הזכות לערער
דוד ליבוביץ
ה' חשון התשע"ז / 06.11.2016 21:12

סקרים עדכניים, יומיים לפני  הבחירות בארה”ב: סקר של וול סטריט ג’ורנל ורשת NBC מעניק למועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון יתרון של 4% על פני המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ.

לפי הסקר, קלינטון זוכה ב-44% תמיכה, בעוד טראמפ מקבל 40% בלבד. המועמד הליברטריאני גארי ג’ונסון זוכה בסקר ב-6%, ומועמדת מפלגת הירוקים, ג’יל סטיין, ב-2%.

בסקר של הרשת והעיתון שנערך באמצע אוקטובר הובילה קלינטון בפער של 11%, לאחר פרסום הסרטון שבו נשמע טראמפ מדבר בצורה גסה כלפי נשים.

הסקר החדש נערך בין ה-5-3 בנובמבר. מניתוח התוצאות עולה, כי קלינטון מובילה בקרב נשים, אפרו-אמריקנים, היספנים וצעירים. מנגד, טראמפ זוכה לאהדה רבה יותר בקרב גברים, בני הגיל השלישי ולבנים.

שני סקרים נוספים שפורסמו היום מעלים כי קלינטון מובילה על טראמפ, אם כי גם כן באחוזים בודדים.

סקר שערך אתר ‘פוליטיקו’ מעלה, כי המועמדת הדמוקרטית מובילה על יריבה ב-3% תמיכה. לפי הסקר, קלינטון זוכה ב-45% תמיכה, בעוד טראמפ זוכה ב-42%. המועמד הליברטריאני ג’ונסון מקבל בסקר 8%, בעוד מועמדת מפלגת הירוקים זוכה ב-4%. הפער נכלל בתוך טעות הדגימה, ודומה לסקר שערך האתר לפני שבוע.

סקר של רשת ‘פוקס ניוז’ מעלה כי קלינטון מובילה ב-2%. לפי הסקר, קלינטון זוכה ב-45% תמיכה, בעוד יריבה זוכה ב-43%. בסקר שערכה הרשת לפני שבועיים, הפער בין המועמדים עמד על 3% לטובת קלינטון, ובסקר שנערך שבוע לפני כן הפער עמד על 6%.

בסקר שערכה רשת CBS בשתי מדינות מפתח – אוהיו ופלורידה, עולה כי המאבק צמוד. בפלורידה, המעניקה 29 אלקטורים ו- נחשבת למדינה משמעותית ביותר – שני המועמדים זוכים ב-45%.

באוהיו טראמפ מוביל, אך באחוז אחד בלבד.

על רקע סירובו של טראמפ לומר באופן מובהק שיכבד את תוצאות הבחירות, סגנו מייק פנס התייחס לאפשרות של מרוץ צמוד.

“הבהרנו כבר שנכבד כל תוצאה ברורה בבחירות”, אמר. עם זאת הוא הוסיף כי במקרה שהתוצאות יהיו “שנויות במחלוקת”, הרפובליקנים שומרים לעצמם את הזכות לערער על כך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות