החרדי שעבר השפלות מהמשטרה בגלל שמכר בקבוק יין – חוגג זיכוי

התיק של המשטרה קרס: בית המשפט החליט לזכות את רפי פרלשטיין, צעיר חרדי שהואשם כי מכר במכלות בה עבד, בקבוק יין לקטין שאינו בן 18 • בשיחה עם חרדים 10 מגולל פרלשטיין את גירסתו לאירוע, מספר על מסכת הייסורים שעברו עליו בחקירות המשטרה - ואומר: "ניסו להלביש עלי תיק, גיבורים על חלשים"
אליעזר היון
ה' חשון התשע"ז / 06.11.2016 19:26

בשורות טובות לרפי פרלשטיין, הצעיר החרדי שהואשם במכירת משקה אלכוהולי לצעיר שאינו בן 18: בית המשפט החליט לבטל את האישומים כנגדו.

סיפורו של פרלשטיין, שפורסם בחרדים 10, גולל מסכת ייסורים שעבר הצעיר, רק בגין מכירת בקבוק יין 13 אחוז אלכוהול, למתחזה של המשטרה – שנראה היה כבן 20.

פרלשטיין: “לפני כמעט שנה עבדתי בשעות הפנאי, תקופה של 4 חודשים, בחנות מכולת קטנה בירושלים. יום אחד נכנס בחור עם זקן, דתי, שכל מי שהיה רואה אותו היה נותן לו 20+.

“לרוע מזלי הוא היה בן 17 ושמונה חודשים. מדינת ישראל שלחה בחור כמעט בן 18, עם זקן (ברור למה, כן?) כדי שיכשיל אותי הקטן – אזרח צעיר, חסר ניסיון. הוא קנה בקבוק יין ‘מרלו’ שעולה 19.90.

“כן!, בקבוק יין זול, עם 13% אלכוהול, שנמצא כמעט בכל בית חרדי. קניית בקבוק זול על ידי בחור שנראה חרדי והרבה מעבר לגילו, בקבוק בהכשר הבד”ץ, ועוד ביום רביעי בצהריים – ערב תחילת הקניות לשבת – למה שאני אחשוב שמשהו שונה?”

אלא שהמשטרה חשבה כפי  הנראה אחרת, ועל פי עדותו התייחסה אליו כאחרון העבריינים: “למחרת אירוע המכירה, הופיע במקום רכב בילוש, עם ארבעה שוטרים שעצרו אותי לחקירה. חקרו אותי כאחרון העבריינים. החוקרת הפחידה אותי ודיברה אלי בטונים שגם עבריינים מן השורה הראשונה לא זוכים לשמוע. בהמשך נכנס חוקר נוסף, מוטרף יותר מהקודמת, אלא שאני הודיתי בהכל, לא עשיתי מבחינתי כל דבר פלילי”.

בשיחה עם חרדים 10, מספר פרלשטיין על המשך התלאות שעבר עם המשטרה: “לאחר 3 שבועות הוזמנתי שוב לחקירה. החוקרת הודיעה לי כי היא לא חוקרת אותי, אבל אז החלה לשאול שאלות. עניתי לה בעצת עורכי דיני, כי כל עוד איני מצוי בחקירה – איני חייב לענות”.

העצמה אישית

“בשלב הזה החליטה לפתע החוקרת להציע לי קורס להעצמה אישית ללא עלות. נעניתי בחיוב, למה לא? אלא שכאשר הגעתי למקום נאמר לי שאחת לשבועיים תבקר אצלי עובדת סוציאלית, ותשוחח עם בני משפחתי עלי ועל התנהגותי”.

בשלב זה נדלק לבחור אור אדום והוא ביקש לצאת לנוחיות.

שם בדק, באמצעות האינטרנט, לאן הגיע וגילה לחרדתו כי הוא שוהה בתכנית המיועדת לנוער עבריין: “ניגשתי לחוקרת ואמרתי: את חושבת שאני צריך שיקום? שאני צריך לשבת עם נוער חילוני שהואשם בעבירות החמורות ביותר?”

החוקרת ניסתה לדבר על ליבו, וגם לאיים עליו, אך הוא לא נענה ודרש להישפט.

“בשבועות העוקבים קיבלתי עשרות שיחות לבית מהמשטרה, שביקשו ממני להידבר אתם, אך אני חזרתי והזכרתי להם שהם הציבו שתי אפשרויות – שיתוף פעולה, או משפט. אני בחרתי משפט”.

החודשים חלפו, ופרלשטיין קיבל זימון לדיון בפני כבוד השופטת ד”ר אביטל מולד.

אלא שעוד קודם לכניסתו לאולם בית המשפט הודיע לו עורך הדין: השופטת וגם הפרקליטות קראו את המקרה והבינו שאין פה תיק. אתה משוחרר.

“צריך לזכור, שהחוק לאיסור מכירת משקאות אלכוהליים לא כולל יין שנועד למטרות דת, כלומר לקידוש וכו’, היין שאני מכרתי, שמכיל 13 אחוז אלכוהול, הוא יין שנמצא בכל בית חרדי למטרת קידוש ואין כל איסור בדבר”.

מה אתה מרגיש היום ביחס למשטרה?

“ראשית אני רוצה להודות לשופטת שמנעה ממני חוויה קשה. לעמוד להעיד ולהיחקר קבל עם ועולם, אינו דבר קל עבורי, במיוחד לאור העובדה שאופיי רגיש.

“מה שהמשטרה עשתה הוא לקחת ילד חרדי, שבמקום להסתובב ברחובות בחר להתפרנס וניסתה להלביש עליו תיק, גיבורים על חלשים. קשה לי לתפוס, אין להם מה לעשות? החוויות הקשות שעברו עלי בחקירה הקשה – הם בלבד, לפי עורך דיני יכלו להוציא אותי זכאי מהפרשיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות