למה סאטמר תצביע להילרי קלינטון? בגלל ש”טראמפ טוב יותר לישראל”

ראשי קהילת סאטמר יצאו ביום שישי בהוראה רישמית כי על חסידי החצר לתמוך ולהצביע בעד הילרי קלינטון בבחירות לנשיאות • הסיבה לבחירה במועמדת הדמוקרטית: אות ל'הכרת הטוב' על כל העזרה שלה בעמידה לימינה של היהדות החרדית • וגם: בגלל שככל הנראה טראמפ יהיה טוב יותר למדינת ישראל - "זה היה אחד מהשיקולים שלא לתמוך בו"
נתן פרל
ד' חשון התשע"ז / 05.11.2016 18:17

ראשי קהילת סאטמר יצאו ביום שישי בהוראה רישמית כי על חסידי החצר לתמוך ולהצביע בעד הילרי קלינטון בבחירות לנשיאות ארה”ב שיתקיימו בעוד שלושה ימים.

הסיבה לבחירה במועמדת הדמוקרטית: יש לה היסטוריה של שנים רבות בעמידה לימינה של היהדות החרדית בכל מצב – גם כאשר היתה ‘הגברת הראשונה’, אחר כך בתפקיד סנאטור של ניו יורק, ובסוף כשרת החוץ.

כאות ל’הכרת הטוב’ על כל העזרה – “הן בפדיון שבויים והן בהצלת נפשות וכדומה”, יצאו ראשי הקהילה בהודעה כי כל כל חברי הקהילה לבחור בה כנשיאת ארה”ב הבאה.

“הבחירה של חסידי סאטמר בקלינטון כמעט ולא תשפיע דבר”, אומרים גורמים בסאטמר, “משום שמדינת ניו יורק מצביעה ברוב גדול עבור הדמוקרטים – אבל הכרת הטוב צריכים להראות”.

בבחירות הקודמות, בשנת 2012, כאשר הציבור החרדי בחר בהמוניו במועמד הרפובליקני מיט רמני, קיבל ברק אובמה מעל 80 אחוז בקרית יואל, מעוזם של חסידי סאטמר, של פי רוב  נוטה לרפובליקנים – רק בגלל מה שהם מכנים “הקאמפיין הישראלי שלא לבחור באובמה, וכנסיון שלא לערבב ח”ו שיקולים של מדינת ישראל בבחירות פנימיות בארה”ב”.

גם הפעם, כאשר ככל הנראה טראמפ יהיה טוב יותר למדינת ישראל – “זה היה אחד מהשיקולים שלא לתמוך בו”, אומרים אותם גורמים.

סאטמר

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אסור להצביע לנוכלת
    05/11/2016 19:32
    א. קליין
  1. חל איסור מוחלט מדאורייתא ומדרבנן להצביע לנוכלת הילארי קלינטון
    חובה קדושה להצביע אך ורק בדולנד טראמפ !

  2. אוטו שיקול של האנטישמים.
    05/11/2016 19:46
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. לא כן?

  4. אז אני הולך להצביע לטראמפ!
    05/11/2016 20:10
    יוני
  5. שונאי ישראל!