בג”ץ למנדלבליט: מדוע אינך אוכף את חוק המנוחה במשחקי הכדורגל?

שופטי בית המשפט העליון ביקשו מהיועץ המשפטי לממשלה לנמק מדוע הוא לקיים בשבת את משחקי הכדורגל, תוך הפרת חוק שעות עבודה ומנוחה • ההחלטה להימנע מלאכוף את החוק התקבלה על ידי היועץ הקודם יהודה ויינשטיין
דוד ליבוביץ
ג' חשון התשע"ז / 03.11.2016 23:17

האם משחקי הכדורגל הכרוכים בחילולי שבת המוניים יפסקו סוף סוף בחסות המדינה? בית המשפט העליון הורה היום (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לנמק מדוע אינו אוכף על הליגות בכדורגל את איסור העבודה בשבת, כך פורסת באתר ניוז 1.

משמעות ההחלטה היא שעל המדינה לנמק מדוע היא מאפשרת לקיים בשבת את משחקי הכדורגל, תוך הפרת חוק שעות עבודה ומנוחה.

השופטים ניל הנדל, נעם סולברג וענת ברון כתבו אמנם כי על מנדלבליט לנמק, “מדוע לא תבוטל החלטתו להימנע מלאכוף את הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה בענף הכדורגל”, אך ההחלטה למעשה התקבלה על ידי היועץ הקודם יהודה ויינשטיין.

כנגד ההחלטה של ויינשטיין עתרה לבג”ץ התנועה למדינה יהודית, וטענה כי הקבוצות לא ביקשו וממילא לא קיבלו היתר להעסיק בשבתות את שחקניהן, מאמניהן ויתר אנשיהן – ובכך הן מפרות את חוק שעות עבודה ומנוחה.

השופטים ביקשו לדעת, “מדוע ההחלטה שלא לאכוף את הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה בענף הכדורגל אינה עומדת בניגוד להחלטות בית הדין לעבודה”. יצויין כי החלטתו של ויינשטיין התקבלה חרף פסק דין של בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, ולפיה קבוצות הכדורגל מפרות את חוק שעות עבודה ומנוחה.

על מנדלבליט למסור את תגובתו בתוך שלשה חדשים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות