אזולאי למנדלבליט על הפרובוקציה בכותל המערבי: “נחצו כל הגבולות”

השר לשירותי דת, דוד אזולאי, שיגר מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה עלהפרובוקציה של הרופורמים וארגון 'נשות הכותל" • מבקש להנחות את משטרת ישראל "לפעול באמצעים העומדים לרשותה על מנת למנוע פרובוקציות מעין אלו"
נחמן גור
ב' חשון התשע"ז / 03.11.2016 13:16

השר לשירותי דת, דוד אזולאי, שיגר אמש (רביעי) מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה, ד”ר  אביחי מנדלבליט,  בו הוא תוקף את מה שהגדיר “חציית כל הגבולות” של התנועות הרפורמית והקונסרבטיבית, שנכנסו אתמול (רביעי) בבוקר לרחבת עזרת הנשים בכותל המערבי עם ספרי תורה.

במכתבו כתב אזולאי, תחת הכותרת “תפילה מעורבת בכותל בראש חודש חשוון”:

“תפילת הנשים בעזרת הנשים הייתה תפילה מעורבת, בהשתתפות גברים, ובאופן הפוגע במנהג המקום וברגשות ציבור הנשים המתפללות בעזרה”.

אזולאי מוסיף ומציין, כי “לראשונה הוכנסו ספרי תורה לכותל על ידי גורם פרטי בניגוד לנוהל שלעניין שהונפק על ידי רב הכותל והמקומות הקדושים”.

אזלואי ממשיך וכותב: “המפגינים יצרו פרובוקציה בגיבוי המשטרה שאפשרה את הכנסת ספרי התורה ולא התערבה בטקס, חרף הפרת הכללים והפגיעה במנהג המקום וברגשות המתפללים”.

לדבריו, “מטרת הטקס, בניגוד לעבר, הייתה יצירת פרובוקציה, באשר המפגינים לוו בעשרות אנשי תקשורת והצהירו כי בכוונתם ‘לכבוש את הכותל’, ולהחזירו לעם היהודי”.

שר הדתות מזכיר, כי “קיום תפילה שיוויונית ברחבה העליונה של הכותל הינו בניגוד להנחיות היועץ המשפטי של המשרד שהוצאו לאחרונה על דעתך”.

אזולאי מבקש במכתבו ממנדלבליט, להנחות את משטרת ישראל “לפעול באמצעים העומדים לרשותה על מנת למנוע פרובוקציות מעין אלו”.

 

אזולאי, הכותל המערבי, נשות הכותל

אזולאי, הכותל המערבי, נשות הכותל

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות