מטה הדיור יתמוך בחוק פיצול דירות להשכרה של ח”כ איכלר

ח״כ ישראל אייכלר נפגש עם ראש מטה הדיור במשרד האוצר: "מצד אחד ראשי ערים טוענים שהחרדים 'פולשים' לשכונות חילוניות. מצד שני, גם לא רוצים חרדים בשכונות בעלי צביון חרדי" • הבהיר: "אין לנו שום כוונה לתמוך במיליארדים בתכניות בניית מאה אלף דירות, כאשר הציבור החרדי יהיה מודר ומוחרם מן הסיוע לדיור" • ומה הבטיח ראש מטה הדיור?
יוני גרין
א' חשון התשע"ז / 02.11.2016 17:39

המטה הלאומי לדיור יתמוך ב’חוק פיצול דירות’ להשכרה של ח״כ ישראל אייכלר. כך עלה בפגישה שקיים הח”כ המכהן כיו״ר הוועדה לפניות הציבור עם ראש מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי.

בפגישה שהתקיימה במשרד האוצר, ציין אייכלר כי גם שר האוצר משה כחלון תמך בחוק זה מלכתחילה, עד שקמה התנגדות מצד כמה ראשי ערים גדולות.

לדברי אייכלר, “רבים מראשי הערים רואים ברכה בשחרור אלפי דירות להשכרה והורדת המחירים. הדבר יצעיר שכונות של קשישים שחיים בדירות גדולות ומבקשים להשכיר את חלקם לצעירים. אבל יש ראשי ערים שאינם רוצים ‘להעמיס’ תושבים צעירים וילדים על תשתיות העירייה – והתנגדותם תקעה את הצעת החוק יותר משנה”, לדברי אייכלר, “עכשיו תהיה פריצת מחסום קשה ותביא בשורה לרבבות זוגות צעירים חסרי דיור”.

יו״ר המטה, אביגדור יצחקי, הבטיח לאמץ את החוק לפיצול דירות גדולות, כחלק מן המאמץ הלאומי לפתרונות דיור של הממשלה, כמו ‘מחיר למשתכן’ ותמ״א 38, לצד הלוואות מסובסדות לדיור לזכאים.

 בענין תכנית תמ״א 38 להוספת חדרי בטחון וחיזוק בנינים קיימים, פרס יו״ר הוועדה לפניות הציבור את הבעיות הביורוקרטיות שעלו בדיוני הוועדה. לדברי אייכלר “אלה תוקעים את התכנית ומכשילים רבבות דיירים המבקשים להרחיב דירתם ולחזק המבנים שלהם”.

אייכלר טען עוד, כי ״דת הביורוקרטיה״ השלטת בכל רשויות השלטון מטרפדת את כל התכניות לבינוי ולפתרון מצוקת הדיור.

בענין ‘מחיר למשתכן’ עלתה בפגישה הדרישה ש”בכל מקום בו בונים ‘דיור למשתכן’ יש להקדיש שכונה בה מראש ידעו הרוכשים שכאן נבנית שכונה חרדית. אין צורך בערים נוספות לחרדים בלבד. אבל לפחות שנוכל לחיות בשכונות בעלי צביון חרדי”.

אייכלר הדגיש: “מצד אחד ראשי ערים טוענים שהחרדים ‘פולשים’ לשכונות חילוניות. מצד שני, גם לא רוצים חרדים בשכונות בעלי צביון חרדי. אין לנו שום כוונה לתמוך במיליארדים בתכניות בניית מאה אלף דירות, כאשר הציבור החרדי יהיה מודר ומוחרם מן הסיוע לדיור”.

 יו״ר המטה פירט שורה של מקומות בהם יובהר מראש שהשכונה תהיה בעלת צביון חרדי, עם סוכות ומטבחים כשרים, המתאימים לאורח החיים הדתי.

 ח״כ אייכלר בירך על הנכונות של שר האוצר ומטה הדיור הלאומי, לקדם את צרכי הדיור של הציבור החרדי בתוך שאר אזרחי הארץ.

״המציאות בשטח תוכיח את כוונות הממשלה שלא תהיה בבחינת ‘שכר שיחה נאה’, אלא פתרונות מצוקת הדיור הזועקת לשמים״, אמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות