כחלון: אם אצטרך אטיל וטו • ביטן: התפקיד לא צריך לעלות לו לראש

שר האוצר משה כחלון חזר בישיבת ועדת הכספים על התנגדותו לסגירת תאגיד 'כאן' ואמר שיעשה שימוש בסמכויותיו - אם יצטרך • משה גפני: אפעל עם השר בשיתוף פעולה • דוד ביטן: "הוא צריך ללמוד לכבד דעות של אחרים"
יוני גרין
כ"ט תשרי התשע"ז / 31.10.2016 12:12

 בממשלה ממשיכים להתקוטט סביב תאגיד השידור הציבורי: שר האוצר, משה כחלון התייחס הבוקר (שני) בישיבת ועדת הכספים לסגירת תאגיד ‘כאן’ – וחזר על התנגדתו.

“מאחורי כל המספרים וההתלבטויות נמצאים אנשים שנקלטו, נקלטים, וחלילה יהיו מפוטרים ובתפיסת עולמי לא משחקים באנשים”, אמר שר האוצר. “ביטול התאגיד משמעותו הפסד רישום נכסים, 1.7 מיליארד ש”ח מיידית ו- 370 מיליון ש”ח נוספים. מי שרוצה לקדם את ביטול התאגיד זה עולה כסף, ואני לא מוכן לקצץ מחינוך או מרווחה ובריאות וכדומה”.

כחלון הוסיף: “אני מתחייב שלא לזרוק את הכספים הללו, לזרוק מיליונים, אני יודע מה הערך של כל שקל. התפקיד שלי לשמור על הקופה הציבורית. סגירה זה בזבוז של מאות מיליוני ש”ח ואם לא נשתכנע שאין את הבזבוז הזה – לא נאפשר את זה”.

כחלון הדגיש: “יש הסכמים קואליציוניים שם מופיע שראש הממשלה מתעסק עם התקשורת, אבל לכל הוצאה תקציבית מעבר ל-10 מיליון ש”ח – נדרש אישור שר האוצר. לכן לא אוותר, ואם צריך להטיל וטו אטיל אותו”.

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, בירך את השר והודיע כי יפעל עם השר בשיתוף פעולה.

מנגד, יו”ר הקואליציה, דוד ביטן, סיפר בראיון לגלי צה”ל, כי גורם באוצר הציע להם לפטר את מנכ”ל התאגיד אלדד קובלנץ. “הציע לי הצעה באמצעות שליח, בוא נפטר את המנכ”ל”, סיפר, “אין לי פה עניין אישי עם המנכ”ל. יש פה ויכוח עקרוני. אבל עם כל הכבוד לכחלון, שיילמד גם לקבל עמדות של אחרים. התפקיד לא צריך לעלות לו יותר מידי לראש. יש התחייבויות. חתמת, תעמוד בהתחיבויות האלה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תנו לשמאל לשלוט...מר כחלון עם חלום הזוי
    31/10/2016 12:30
    אורי ציון
  1. די ען הכוחניות.

  2. v5p8go2x
    25/08/2017 16:16
    CharlesLep