אפילו הם מודים: כתובת מוסלמית עתיקה מבטלת את החלטת אונסק”ו

לאחר שארגון אונסק"ו אישר את ההחלטה המנתקת את הזיקה של העם היהודי להר הבית מתפרסמת כתובת ארכיאולוגית מוסלמית מזהה את הר-הבית עם בית המקדש שבנה המלך שלמה • הארכיאולוגים: בתעודות מן המאה השמינית מכונה כיפת הסלע בשם "מקדש שלמה"
אליעזר היון
כ"ח תשרי התשע"ז / 30.10.2016 12:06

ארגון אונסק”ו של האו”ם אישר אמנם את ההחלטה כי הר הבית אינו קשור ליהודים, אך כתובת מוסלמית מהמאה ה-9 לספירה על קיר במסגד בכפר נובא שבאזור חברון, מזהה את הר-הבית עם בית המקדש שבנה המלך שלמה.

המחקר שפורסם ברשת ב’, הוצג בסוף השבוע האחרון בכינוס השנתי של הארכיאולוגים באוניברסיטה העברית בירושלים. לפי המחקר, מסורות קדושה יהודיות השפיעו על תהליך הפיכת ירושלים לעיר קדושה לאיסלאם.

הארכיאולוגים אסף אברהם ופרץ ראובן אמרו כי בתעודות ובכתובות רבות בערבית מן המאה השמינית לספירה – שבה צמח האסלאם – מכונה מבנה כיפת הסלע בשם “מקדש שלמה”.

בירושלים נמצאו במהלך השנים, ובאזור הר הבית מטבעות מן התקופה המוסלמית הקדומה ועליהם מוטבעת מנורת שבעת הקנים.

בשבוע שעבר הוועד הפועל של ארגון אונסק”ו אישר סופית את ההחלטה המבטלת את הזיקה שבין העם היהודי להר הבית והכותל המערבי.

ההחלטה עוררה  זעם רב בישראל, ובנאום שנשא במרכז הבינתחומי בהרצליה הכריז ראש הממשלה רשמית כי החליט להחזיר להתייעצויות את שגריר ישראל באונסק”ו.

“תיאטרון האבסורד נמשך, ואני החלטתי להזמין לארץ להתייעצויות את השגריר שלנו באונסק”ו. אנחנו נחליט מה לעשות, מה יהיו צעדי ההמשך מול הארגון הזה”, אמר נתניהו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות