הגר”א יוסף תקף: “הצרמוניה של ההילולא. מה זה? חרפה!”

רבה של חולון, הגאון רבי אברהם יוסף, תקף במהלך תכניתו המשודרת ברדיו 'קול חי' את מארגני 'ההילולות' של מקובלים על הציון של אביו - בניגוד לדעתו של הגר"ע זצ"ל על התופעה • יצא גם נגד הפרסום ברדיו: "אני מבין שהרדיו זקוק לכסף. הפרסומת משלמים עליה. אני מבין. אבל מי שמארגן את זה. חוצפה! איך מתנהגים בצורה כזו? לעבור על רצונו?"
יוסף גרינבוים
כ"ו תשרי התשע"ז / 28.10.2016 11:50

הגאון רבי אברהם יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף זצ”ל, תוקף בחריפות את תופעת ה’הילולוא’ של אביו, והפרסום ברדיו על התרמות ו’תיקונים’ של מקובלים על ציונו בבית העלמין סנהדריה בירושלים. רבה של חולון יצא גם נגד הפירסום ברדיו של ‘ההילולות’ המתוכננות.

במהלך תוכניתו המשודרת בתחנת הרדיו ‘קול חי’, אמר הרב יוסף כי הדבר היחיד המועיל לנשמת אביו זצ”ל הוא לימוד תורה לעילוי נשמתו.

“הצרמוניה והדיבורים. הילולא…מה זה??? איפה אנחנו נמצאים??? בושה וחרפה!” קבע.

הוא הוסיף: “אני מבין שהרדיו זקוק לכסף. הפרסומת משלמים עליה. אני מבין. אבל מי שמארגן את זה. חוצפה! איך מתנהגים בצורה כזו? לעבור על רצונו?”

ביום שישי הבא יחול יום השנה השלישי להסתלקותו של הגר”ע יוסף זצ”ל. לרגל ההילולא יתקיים משדר התרמה מיוחד, שיכלול תפילה בהשתתפות ‘מקובלים’, על קברו.

“הרב לא אוהב שעושים לאביו ‘הילולא’ כזו”, אומר אחד ממקורביו לחרדים 10. “לדעתו, מרן זצ”ל סלד מ’תיקונים’ על קברי צדיקים, ואת כל תעשיית הכסף סביב ההילולות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות