פרקליט המדינה: הנחיות חדשות איך נטפל בהורים ששכחו ילד ברכב

פרקליט המדינה שי ניצן נאם בכנס משפטי והכריז כי הנחיות חדשות ביחס לטיפול בהורים ששכחו את ילדם ברכב יתפרסמו בקרוב: "נשאלת שאלה הרת גורל: האם אתה מעמיד את ההורה האומלל לדין?"
דוד ליבוביץ
כ"ה תשרי התשע"ז / 27.10.2016 20:24

פרקליט המדינה עורך הדין שי ניצן הודיע היום (חמישי) כי הנחיות חדשות ביחס להורים ששכחו את ילדם ברכב – יתפרסמו בקרוב.

ניצן, שנאם בכנס פתיחת שנת המשפט בבאר שבע, אמר: “זהו נושא כאוב ביותר, הורים שגורמים ברשלנות למות ילדיהם, בכל פעם שאני קורא בעיתון על ילד שנשכח באוטו ומת וכתוצאה, לא עלינו, נפטר – זה אסון איום. הגוף מתכווץ. זה דבר מזעזע”.

לדבריו היחס למקרה כזה אמביוולנטי: “נשאלת שאלה הרת גורל: האם אתה מעמיד את ההורה האומלל לדין? זו שאלה קשה שיש בה היבטים משפטיים ומוסריים. מה בעצם מבקשים להשיג? נקמה? הרתעה? מדברים על גרם מוות ברשלנות או גרם חבלה ברשלנות? בדיוק בשאלה הזו אנו עוסקים בימים אלה”.

ניצן הציג שתי הנחיות כלליות לפרקליטים שפורסמו, והנחיה נוספת שנמצאת כרגע בשלבי סיום – והן אמורות לסייע לו להחליט כיצד לפעול במקרים הללו. “נדרש פירוט של הנסיבות, מידת הרשלנות, מידת האסון, אלה פרמטרים ואני רוצה שפרקליט שרואה מצב כזה ייכנס להנחיות ויידע מה לעשות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רק שלילת רשיון והשבתת הרכב לשנה
    08/11/2016 19:51
    רובי
  1. מצער ומזעזע ככל שזה נשמע , אדם מתקשה להיפרד מרכבו ורשיונו ,
    מבלי לשלול את צערו על ילדו שמת בגין רשלנותו , עדיין — אם יידע כל בר דעת כי על שכחת ילד באוטו משלמים בהפסד של שלילת רשיון והשבתת הרכב למשך שנה , יופחתו באופן דרסטי סיפורי הזוועה האלה על ילדים אשר בושלו באופן איטי להחריד במכונית הלוהטת ,

  2. מתי יטפלו בפקידות סעד שמשקרות בתסקירים
    20/11/2016 13:12
    YAEL
  3. והורסות משפחות?