נעצרה חולייה שתכננה פיגוע באולם שמחות וחטיפת חייל

חברי החוליה עסקו בהכנות לביצוע פיגוע המוני באולם שמחות בדרום • מפקד החוליה, שנכנס לישראל לצורכי מסחר, ערך סיור מקדים באולם השמחות עם אחד העובדים במקום - והשניים גיבשו ושיכללו את התכנית, כדי להגדיל למקסימום את מספר הקרבנות • החוליה תכננה גם לחטוף חייל, לרצוח אותו, ולהעביר את חפציו לרצועת עזה לצורכי מיקוח
חיים טוויל
י"ח תשרי התשע"ז / 20.10.2016 12:36

בפעילות של שירות הביטחון הכללי בשיתוף ימ”ר נגב במשטרת ישראל, נעצרו חברי חולייה שעסקו בהכנות לביצוע פיגוע רב נפגעים באולם שמחות בדרום ולפיגוע מיקוח בישראל.

שירות הביטחון הכללי, בשיתוף ימ”ר נגב במשטרת ישראל, עצרו לפני כחודש את מחמוד יוסף חסין אבו טהא, תושב חן יונס, עת ביקש להיכנס לישראל, דרך מעבר ארז – לצרכי מסחר.

במהלך החקירה בשב”כ עלה, כי אבו טהא עמד בראש התארגנות טרור שאוכוונה על ידי הג’יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, ותכננה לבצע פיגוע רב נפגעים באולם שמחות בדרום וכן פיגוע חטיפה ורצח של חייל צה”ל לצורכי מיקוח.

עוד עלה כי מחמוד גויס לפעילות על ידי ואיל סופיאן אבו-טהא , פעיל בכיר של הג’יהאד האיסלאמי, המתגורר בעזה, אשר הטיל על מחמוד להקים תשתית צבאית ולהיערך לביצוע הפיגועים המתוכננים.

לצורך ביצוע הפיגוע גייס מחמוד שלושה שותפים נוספים, אשר אף הם נעצרו:

• שפיק חמד אחמד אבו טהא, יליד 61, מרצועת עזה ששהה בישראל באופן בלתי חוקי; שפיק הועסק באולם השמחות שבו תוכנן להתבצע הפיגוע.

• אחמד תיסיר עבד אלרחמן אבו טהא, יליד 77, מרצועת עזה שגם הוא שהה בישראל באופן בלתי חוקי.

• האני מסעוד נסיר אבו עמרה, יליד 76, במוצאו מדיר אל בלח , מתגורר בדרום, לאחר שקיבל מעמד של תושב ארעי מתוקף “איחוד משפחות”.

עוד עלה בחקירה, כי לצורך קידום פעילות הטרור ערכו מחמוד ושפיק סיור מקדים באולם השמחות ובהתאם לכך, גיבשו ושיכללו את תכנית הפיגוע, כדי להגדיל למקסימום את מספר הקרבנות.

במקביל, החל מחמוד לתכנן גם פיגוע מיקוח: חטיפה ורצח של חייל צה”ל.

למטרה זו קיבל מואאל אבו טאה אלפי שקלים לצורך שכירת דירה בישראל, אליה ימשוך את החייל כדי לרצוח אותו, לקוברו ולהעביר את חפציו לרצועת עזה, לצורך ניהול משא ומתן.

כתבי האישום הוגשו היום על ידי פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע.

לדברי השב”כ, פרשייה חמורה זו ממחישה פעם נוספת את מאמצי גורמי הטרור בעזה, לבצע פיגועים רצחניים בשטח ישראל, בשיטות הטרור האופייניות, במקביל לפעולותיהם בשטח רצועת-עזה.

“הפרשה שבה ומדגישה את האופן בו מנצלים גורמי הטרור, את היתרי הכניסה לישראל, הניתנים לצרכים הומניטריים ולצרכים כלכליים, ואת הסיכון הנשקף מהתבססותם בישראל של פלסטינים השוהים בה באופן בלתי חוקי”, אומרים בשב”כ.

תגובת מרכז האירועים נרניה: “מרכז האירועים נרניה מבקש להודות לזרועות הביטחון על פעולתם היעילה והנמרצת לסיכול האירוע הביטחוני. בשבועות האחרונים שיתפנו פעולה עם גורמי הביטחון בחשיפת המעורבים.

נציין כי החשוד נקלט לעבודה לפי הנהלים הנדרשים וזאת לאחר שהציג מסמכים מזוייפים. פעלנו לפי הנהלים המקובלים בכל המסעדות והאולמות בב״ש.

אנו מגלים ערנות מוגברת, חידדנו והגברנו את נהלי האבטחה במתחם בתיאום ובאישור גורמי הביטחון.

אנו נחושים להמשיך ולספק ללקוחותינו אירוע יוקרתי, בטוח ומוצלח כמיטב המסורת שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סיכוי פיגוע
    20/10/2016 13:01
    רות
  1. ברוך השם תודה לשם כל הכבוד לשם. בושה וחרפה לנו שעוזרים לכלבים כאלה להיכנס לארץ.