בסיעת העבודה נוטים לתמוך בדורנר לנשיאות: ימתינו יממה עד להחלטה

סיעת העבודה התכנסה לאחר פרישת בן אליעזר • הרצוג ייפגש עם דורנר, שסיכוייה לזכות בתמיכת ח"כי העבודה נראים גבוהים ביותר • הרצוג: "מתכוון לקיים התייעצויות עם ראשי מפלגות האופוזיציה"
שרי רוט
י' סיון התשע"ד / 08.06.2014 01:16

חברי סיעת העבודה התכנסו אמש (מוצאי שבת) בבית המפלגה בתל אביב ובתום ישיבה בת שעתיים החליטו בסיעה שיושב ראש המפלגה, ח”כ יצחק הרצוג, ויושב ראש הסיעה איתן כבל יבחנו במהלך היממה הקרובה את האפשרות לתמיכה במועמד מוסכם על כל סיעות האופוזיציה.

ההתייעצות התקיימה על רקע הודעת הפרישה הדרמטית של מועמד הסיעה, ח”כ בנימין בן אליעזר, בשל החקירה המשטרתית נגדו.

“עברנו יממה סוערת ומטלטלת”, אמר יו”ר המפלגה, יצחק הרצוג בפתח הישיבה. “אני מאחל לחברנו בן אליעזר שיצא מהצרה והמצוקה שהוא נמצא בה. אני מתכוון לקיים התייעצויות עם ראשי מפלגות האופוזיציה, בנוגע לשאלה האם ניתן להגיע להסכמה על מועמד משותף לאופוזיציה. הכי חשוב זה לשמור על הליך הבחירות בצורה מכובדת אחראית ורצינית כפי שעשינו עד כה”.

יו”ר סיעת העבודה בכנסת, ח”כ איתן כבל, דיבר גם הוא בפתיחת הישיבה, ואמר: “החלטנו להזמין ישיבת סיעה בעקבות אירועי 24 השעות האחרונות. סברתי שראוי שננסה למרות הכול לגבש עמדה סיעתית – לאו דווקא לגבי איזה מועמד, אלא לגבי התהליך כולו”.

סיכוייה של השופטת (בדימוס) דליה דורנר לזכות בתמיכת חברי העבודה במרוץ במקומו של בן אליעזר מסתמנים כגבוהים ביותר. זאת, לאחר שחל סחף לכיוונה לאור העובדה כי אין סיכוי שהמפלגה תתאחד מאחורי מועמד הליכוד רובי ריבלין או מאחורי דליה איציק, שפרשה מן המפלגה וערקה לקדימה.

היום צפויה דורנר להיפגש עם יו”ר המפלגה, ח”כ יצחק הרצוג.

עוד בטרם התכנסה סיעת העבודה, קיבלה דורנר את תמיכת יו”ר מרצ, זהבה גלאון, כמו גם חברי סיעתה מיכל רוזין, תמר זנדברג ועיסאווי פריג’ – שהודיעו גם הם על תמיכה בה.

גלאון קראה ליו”ר האופוזיציה הרצוג, ליו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, ולראשי המפלגות הערביות והחרדיות להתאחד סביב מועמדות דורנר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות