דרעי תוקף את ‘הארץ’: “דברי הבלע נגד מרן הרב עובדיה – בושה וחרפה”

מאמר ביקורת בעיתון 'הארץ' על הסדרה 'הולכים לפני המחנה' בערוץ 20 משתלח ברב עובדיה יוסף זצ"ל: "צר היה עולמו כעולם נמלה" • השר דרעי מוחה: "בושה וחרפה. תרומתו של מרן לישראל ולעולם היהודי למשך דורות - עצומה''
אריה ריבקינד
ג' תשרי התשע"ז / 05.10.2016 11:31

ש”ס סוערת: רוגל אלפר פרסם הבוקר (רביעי) ב’הארץ’ ביקורת טלוויזיה, בעקבות הסדרה “הולכים לפני המחנה” בערוץ 20 , בה השתלח ברב עובדיה יוסף זצ”ל.

“מקובל לחשוב שהרב עובדיה יוסף היה גאון”, כותב אלפר. ”אין ספק שהפרק שעוסק בו ב’הולכים לפני המחנה’, סדרת תעודה על רבנים הנחשבים ל’גדולים’, יוצא מנקודת הנחה כי פוסק הלכה בסדר הגודל הזה היה גאון. זה לא אומר שהוא היה חכם”.

אלפר מזועזע מכך שהרב עובדיה ניצל את מוחו ללימוד תורה ועיסוק בהלכה. ”בתקופת חיי הרב עובדיה נפתחו בפני האדם אינספור עולמות תוכן מרתקים, מורכבים ומסובכים עד אין קץ — בפיזיקה, באסטרונומיה, באבולוציה, בהיסטוריה, בפילוסופיה, בחקר המוח, בפסיכולוגיה, בכלכלה ועוד. אך צר היה עולמו כעולם נמלה.

”הוא נצמד אך ורק לחקר ההלכה היהודית והתנשא על החילוניות. נמלה אינה חיה חכמה. הוא היה גאון בתחום שצריך להיות נמלה כדי להתמסר אליו. עושה רושם כי מוחו היה מכשיר חשיבה משוכלל למדי, דגם נדיר, שדי התבזבז. הפסד שלו, ושל החברה הישראלית והמין האנושי. שערו בנפשכם איזו תרומה יכול היה להרים למדינה ולציוויליזציה אילו הרחיב את אופקיו”.

במהלך הטור הוא ממשיך ומשתלח בנשיא מועצת החכמים, תוך כתיבת דברי בלע.

יו”ר ש”ס שר הפנים, אריה דרעי, לא נותר אדיש והתייחס לדברים, תוך שהוא תוקף בחריפות את עיתון ‘הארץ’ על דבריו החמורים והמזעזעים: ”עיתון ׳הארץ׳ תתביישו. דברי הבלע הבוקר נגד מרן הרב עובדיה יוסף זצ”ל, הם בושה וחרפה. תרומתו של מרן לישראל ולעולם היהודי למשך דורות – עצומה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות