המועמדים גויים, הכסף יהודי: 50% מהתרומות לקלינטון – מהיהודים

גם טראמפ נהנה מתרומות יהודיות בשיעור גבוה מאוד, אולם הן מהוות רק כ-25% מסך התרומות שלו • בקרב הבוחרים היהודים, המהווים כ-2% בלבד מכלל המצביעים, זוכה קלינטון לתמיכה של יותר מ-60%, לעומת פחות מ-20% לטראמפ
נחמן גור
כ"ה אלול התשע"ו / 27.09.2016 21:58

תורמים יהודים אחראים לכמחצית המימון של קמפיין הילארי קלינטון לנשיאות ארצות הברית. כך לפי מחקרו של פרופסור גיל טרוי, שמתפרסם בחסות התוכנית ללימודי יהדות אמריקה של ‘קרן רודרמן’ באוניברסיטת חיפה.

גם טראמפ נהנה מתרומות יהודיות בשיעור גבוה מאוד, אולם הן מהוות רק כ-25% מסך התרומות שלו – שבכל מקרה נמוך משמעותית משל קלינטון.

בקרב הבוחרים היהודים, המהווים כ-2% בלבד מכלל המצביעים, זוכה קלינטון לתמיכה של יותר מ-60%, לעומת פחות מ-20% לטראמפ.

6% יצביעו ככל הנראה למועמד הליברטריאני, גרי ג’ונסון ורק 3% יתמכו במועמדת היהודייה מטעם מפלגת הירוקים, ד”ר ג’יל סטיין.

בראיון שהעניק ל’ג’רוזלם פוסט’ אמר טרוי,  כי התרומות הן אחת הסיבות לתשומת הלב הרבה לה זוכה הקול היהודי בארה”ב.

בנוסף ציין הפרופ’ כי שיטת האלקטורים מעצימה את השפעת היהודים, משום שהיא מעניקה משקל רב למדינות מפתח עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו פלורידה, אוהיו, פנסילבניה ומישיגן.

במדינות אלה אין רוב ברור לאף מועמד, אך יש להן אלקטורים רבים, ולכן הקול היהודי הופך להיות חשוב במיוחד.

על פי סקר AJC שפורסם השבוע בארה”ב, סבורים 57% מהיהודים שקלינטון תקדם בצורה הטובה ביותר את היחסים עם ישראל, לעומת 22% שסבורים כי דווקא טראמפ הוא האיש המתאים לכך.

מהסקר עולה עוד, כי רק 10% מבין הבוחרים היהודים יצביעו על פי שיקול שיפור היחסים עם ישראל, לעומת 29% שיצביעו למועמד שלדעתם ישפר את שוק העבודה והכלכלה ו-16% שיתמכו במי שלדעתם יתמודד טוב יותר עם הטרור הבינלאומי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות