נפתלי בנט על ‘כאן’: “נזרום עם ראש הממשלה. לא נריב”

בניגוד להצהרות קודמות שלו על תאגיד השידור הציבורי - 'כאן', יו"ר הבית היהודי הצהיר בראיון שהעניק לקלמן ליבסקינד ברדיו 'גלי ישראל': "אני לא מוכן שתקום ממלכת שמאל" • "השוק הוא לא מספיק מגוון. יש בעיה היום בתקשורת הישראלית" • "אני בעד שידור ציבורי נושך בועט, רק אנא מטובו שינשך ויבעט לשני הצדדים. גם לצד ימין וגם לצד שמאל"
אבי כץ
כ"ג אלול התשע"ו / 26.09.2016 14:54

בשורה רעה לראשי תאגיד השידור הציבורי:  בניגוד להצהרות קודמות שלו על ‘כאן’,  והחשש לעצמאות התקשורת, הצהיר היום (שני) שר החינוך נפתלי בנט: “נזרום עם ראש הממשלה. לא נריב. זה לא נושא ליבתי מבחינתנו”.

בראיון שהעניק לקלמן ליבסקינד ברדיו ‘גלי ישראל’, אמר בנט: “אני בסך הכל בעד הרבה גופי תקשורת. זה לא נושא ליבתי מבחינתנו. ראש הממשלה צריך להחליט מה המדיניות שלו. נזרום. לא נריב. שראש הממשלה יחליט.. אני לא הבנתי אם הוא בעד או נגד”.

ליבסקינד: זה שינוי כיוון. היית יחד עם שר האוצר משה כחלון ואמרת שהתאגיד יקום.

בנט: “אני אומר לראש הממשלה שיחליט מה הוא רוצה. יש חוק שיקום תאגיד ציבורי ואז אנחנו עושים הכל כדי לשים להם רגלים. אני בעד התאגיד הציבורי. זה חשוב שיהיה שידור ציבורי איכותי, חשוב אבל גם שיהיה ציבורי איכותי ומגוון.

“אני לא מוכן שתקום ממלכת שמאל. אני לא חושב שזה מה שקרה. אני חושב שמתאמצים למיטב שיפוטי שיהיו כל מיני קולות שם. ולכן אני בעד השידור הציבורי, אני חושב שהשידור הציבורי יקום, אני בעד שיהיה שם גיוון. שראש הממשלה יחלט מה הוא רוצה”.

• אם נסכם שורה תחתונה, כשראש ממשלה יחליט על זה לא תריבו איתו.

בנט: “אני לא רוצה להצהיר הצהרות. נקבל החלטה ברגע שנבין מה ראש הממשלה רוצה וניקח את זה בחשבון. זה חשוב מאוד, בטח כשאני מסתכל מה קורה בשוק היום. השוק הוא לא מספיק מגוון. יש בעיה היום בתקשורת הישראלית ואני בעד שידור ציבורי נושך בועט, רק אנא מטובו שינשך ויבעט לשני הצדדים. גם לצד ימין וגם לצד שמאל”.

יצוין, כי אחרי שהתקיים בישיבת הממשלה הדיון סביב התאגיד, שבו אמרה השרה מירי רגב “מה שווה התאגיד אם אנחנו לא שולטים בו” – הגיב בנט: “אם אתם לא רוצים את התאגיד אז תגידו, ‘איבדנו שליטה על זה, אנחנו לא רוצים’. אבל הדחייה לשנה וחצי נועדה להפחיד עיתונאים, מימין ומשמאל להצטרף. יש רצון שלכם להטיל סימן שאלה כדי להקשות ולייצר תקופה שהתאגיד יהיה תלוי באופן מוחלט בדרג הפוליטי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות