‘המועצת’ על החינוך החרדי: לא לקבל שום הנחיה מגורמים חיצוניים

'המועצת' של אגודת ישראל, למעט הרבי מבעלזא, התכנסה אמש בירושלים, ודנה בחילולי השבת ועצמאות החינוך החרדי • על השבת: "אי אפשר יהיה בשום פנים ואופן להשלים עם פגיעה כה קשה בציפור הנפש של עם ישראל" • על החינוך החרדי: "יקפידו שתלמידי המוסדות ומשפחותיהם יתאימו לקו החינוכי של המוסדות ולתקנון שנקבע"
יוסף גרינבוים
י"ח אלול התשע"ו / 21.09.2016 09:22

חברי מועצת גדולי התורה של ‘אגודת ישראל’, מלבד הרבי מבעלזא, התכנסו אתמול (שלישי) בירושלים ודנו, בין היתר בחילולי השבת ועצמאות החינוך החרדי.

חברי ‘המועצת’ הביעו את דעתם כי יש לתבוע בתקיפות את שמירת הסטטוס-קוו לבל יחללו את השבת וקבעו, כי “אי אפשר יהיה  בשום פנים ואופן  להשלים עם פגיעה כה קשה בציפור הנפש של עם ישראל”.

בדיון על עצמאות החינוך החרדי, קבעו האדמו”רים כי הוא צריך להיות ללא השפעה חיצונית על תכני הלימוד, קבלת המורות וקבלת התלמידות, וכי על המנהלים ועל ההורים לעמוד איתן נוכח ניסיונות הרשויות לכפות שינויים בדרכי ההנהגה ב’בית יעקב’ באמצעות פיתוי של תקציבים או על ידי איום בשלילתם.

לאחר הכינוס פורסמו החלטות ‘המועצת’ בהן נקבע:

א. לא יערכו בכלל מוסדות החינוך החרדיים שינויים כל שהן בתכני ובסדרי הלימוד, ממה שהיה נהוג מקדמת דנא.

ב. לא יכניסו בכל מסגרת הלימודים של ‘בית יעקב’ מקצועות או לימודים שאינם מאושרים על ידי ועדת הרבנים לענייני חינוך שהוסמכה לכך .

ג. מנהלי ‘בית יעקב’ יקפידו שצוותי ההוראה והחינוך יהיו אך ורק אלה המתאימים להוראות ודרישות המנהיגים הרוחניים של המוסדות וללא מעורבות כל שהיא של גורם חיצוני מטעם הרשויות במינוי הצוותות.

ד. יש להקפיד שהמרצים לצוותי ההוראה והחינוך, ולתלמידות – בכל הזדמנות שהיא – יהיו רק אלה המחנכים ילדיהם במוסדות החרדיים ושהם בעצמם ראויים לשמש כמחנכים במוסדות החרדיים.

ה. מנהלי מוסדות החינוך יקפידו שתלמידי המוסדות ומשפחותיהם יתאימו לקו החינוכי של המוסדות ולתקנון שנקבע על ידי המנהיגים הרוחניים של המוסדות. ולא יקבלו הנחיות בנושא זה משום גורם חיצוני מטעם הרשויות הסותרות לקו החינוכי ו/או תקנון המוסדות.

ו. עובדי ההוראה והחינוך לא יקבלו שום הנחיה בכל הנוגע לתכני וסדרי הלימוד מגורמים חיצוניים שאינם כפופים למנהיגים הרוחניים של המוסד וכל הנוגע לנושאים אלו יקבע אך ורק על ידי הנהלת המוסד בהנחיית מנהיגיו הרוחניים.

החלטות מועצת גדולי התורה

החלטות מועצת גדולי התורה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות