משרד האנרגיה רצה להגדיל קנסות וזכה ל’שיעור חינוך’ מאורי מקלב

"יש כאן שיטה שחוזרת על עצמה שהפקידים מביאים לוועדה לאשר תקנות אלו ואחרות, בעבודה שטחית ולא מנומקת, מה שמראה את האטימות וחוסר ההיגיון של הפקידים", הטיח הח"כ החרדי בנציגים הממשלתיים • "אנחנו רואים את זה גם ביתר גופי השיטור והפיקוח במדינה שעושים את הטפל עיקר, ובעיקר עצמו לא מטפלים"
יוני גרין
ט"ז אלול התשע"ו / 18.09.2016 21:00

במסגרת התקנות החדשות של משרד האנרגיה והתשתיות שהובאו לאישור בוועדת חוקה של הכנסת, ביקש שר האנרגיה לחייב את תחנות הדלק בקנסות גבוהים בגין אי פרסום מחירי הדלק מחוץ לתחנה במקום בולט לעין ובסוג כתב מסוים.

בדיון שהתקיים בוועדה ביקש ח”כ אורי מקלב לדחות את בקשת המשרד ודרש לצמצם את גובה הקנסות. לטענתו אין כאן בעיה צרכנית אמתית, “זה לא מידתי להטיל קנסות של אלפי שקלים על דבר לא משמעותי שאין בו כשל שוק שלא משפיע על השוק, כי הרי בסופו של דבר מדובר במחיר מפוקח, ותחנה שתרצה להוריד מחיר תדע איך לפרסם זאת”, אמר מקלב.

“בנוסף, יש כאן שיטה שחוזרת על עצמה שהפקידים מביאים לוועדה לאשר תקנות אלו ואחרות, בעבודה שטחית ולא מנומקת, מה שמראה את האטימות וחוסר ההיגיון של פקידים שבאים לאשר סנקציות לנותני שירותים במשק, העיקר שבסוף הסטטיסטיקה תוכיח שיש גידול בקנסות, מבלי לבחון לעומק את העברות בגינן חויב הקנס. אנחנו רואים את זה גם ביתר גופי השיטור והפיקוח במדינה שעושים את הטפל עיקר, ובעיקר עצמו לא מטפלים.

“על גורמי האכיפה והפיקוח של משרד האנרגיה להתמקד בדברים מהותיים ובתקלות שיש בתחנות הדלק כגון מעילת דלק, טיב הדלק ואיכותו, דברים שעלולים לגרום לתקלות מצערות ולסכנות בדרכים ח”ו.

“לגורמי האכיפה נוח להציג שהם משיתים קנסות על עבריינים והם גורמים בכך למוטיבציה שלילית לעבריינים, אבל את העובדות שהקנסות מוטלות על דברים זוטרים שזה הכסף הקל, ולא על הבעיות האמתיות שבהם צריך וחובה לטפל הם מסתירים, ולכן מוטב היה להקטין באופן ניכר את הקנסות הללו”, סיים מקלב את נאומו הנחרץ.

בסיום הדיון בוועדה, הוחלט לאמץ את ההסתייגות של ח”כ מקלב, והקנסות בגין דברים אלו הופחתו בצורה ניכרת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות