יצא בחוץ: דרעי לא מופיע ברשימת 100 המשפיעים של עיתון דה מרקר

המגזין הכלכלי 'דה מרקר' בוחר מידי שנה את רשימת 100 המשפיעים של השנה שחלפה במקום הראשון: נתניהו • החרדים בלרשימה: משה גפני, יעקב ליצמן, החרדי חדש-ישן, אדוארדו אלשטיין ואביחי מנדלבליט • ורק אריה דרעי נשאר בחוץ
אריה ריבקינד
י"ב אלול התשע"ו / 15.09.2016 13:28

המגזין הכלכלי ‘דה מרקר’ בוחר מידי שנה את רשימת 100 המשפיעים של השנה שחלפה, במיוחד אותם שהשפיעו על עולם הכלכלה, התעשייה, המסחר והפיננסים.

השנה מופיעים ברשימת 100 האנשים המשפיעים מספר דמויות חרדיות – שניים מהם אישים פוליטיים, אחד מהמגזר הציבורי, אחד מעולם העסקים, ויש גם את “החרדי החדש-ישן”.

ההפתעה הגדולה: שר הפנים אריה דרעי, מי שהשפיע השנה במספר תחומים כלכליים, מוצא עצמו מחוץ לרשימה.

בחמישייה הראשונה של הרשימה מופיעים: ראש הממשלה בנימין נתניהו, התקשורת, הרמטכ”ל גדי אייזנקוט, מארק צוקרברג מפייסבוק, ושר האוצר משה כחלון.

במקום ה-21 מוקם יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, החולק את המקום יחד עם חברת הכנסת סתיו שפיר מהמחנה הציוני, תחת הכותרת “ברית המתכסחים”.

במקום ה-40 מוקם שר הבריאות יעקב ליצמן שמוכתר בפרויקט כ”מהפכן בדמות שמרן”.

במקום ה-48 מוקם ‘החרדי החדש-ישן’ תחת הכותרת “יוצאים לעולם, לאט”.

ברשימה מאת נתי טוקר נאמר על הבחירה: “נתונים שפורסמו לאחרונה הראו כי אחרי שנים של שיעור תעסוקה נמוך, ב־2013 56% מהגברים החרדים בגיל העבודה עבדו לפרנסתם. מאז צמחו כנראה הנתונים עוד יותר. מגמה זו מצטרפת לזינוק במספר המכללות ומסלולי האוניברסיטה המותאמים למגזר החרדי, שמוציאים לשוק העבודה אלפי סטודנטים בשנה.

“במגזר החרדי לא אוהבים לכנות זאת מהפכה, ואפילו לא שינוי. מבחינתם, זהו תהליך טבעי של התאמה לעידן הנוכחי ולצורכי הפרנסה שנוצרו בעקבות התרחבות המגזר. גורמים שמרניים אמנם מנסים להגביה את החומות ונאבקים בכל דבר שמריח כמו ידע כללי, תעסוקה מחוץ לקהילה או חלילה חשיפה לתקשורת כללית, אך התהליכים ארוכי הטווח חזקים מהם. אט־אט מתגבש דור חרדי צעיר שלובש צורה אחרת”.

עוד שני חרדים המופיעים ברשימה הם איש העסקים אדוארדו אלשטיין, המקורב לחב”ד, בעל השליטה באי.די.בי פיתוח שמוקם במקום ה-71 תחת הכותרת ,סיבות לאופטימיות”.

אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, מוקם במקום ה-36 תחת הכותרת “הציפיות הנמוכות התבדו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אריה מה יהיה ?!
    15/09/2016 15:21
    אריה
  1. אריה דרעי כנראה בורח מפרסום בכללי, מהבנתי האישית, הוא עובד על מידותיו, וזה קשה בפוליטיקה הישראלית לא לקבל פידבקים, הגעתי למסקנא !
    שהוא יקבל פרסום בכל מצב, ולכן לא אכפת לו!
    תקנו אותי!….

  2. כותרת מגמתית
    15/09/2016 16:08
    jhho
  3. הוא הפך משר הכלכלה לשר הפנים קצת שכל