נחסם תקציב לחמישה סמינרים • ללום: אצל האשכנזים זה לא בוצע

לראשונה: משרד החינוך הודיע לחמישה סמינרים על חסימת התקציב למוסד, לאחר שלא קיבלו תלמידות שוועדת הערר קבעה שיש לקבלן • עו"ד יואב ללום: "בשני סמינרים שקשורים לאיגוד הסמינרים - זה לא באמת בוצע" • כתב למנכ"לית: "כיצד ייתכן שהסמינרים היחידים שהופסק תקצובם הם דווקא סמינר ספרדי וסמינר המזוהה עם הפלג הירושלמי?"
יוני גרין
י"ב אלול התשע"ו / 15.09.2016 12:15

המחוז החרדי במשרד החינוך, שיגר לפני יומיים מכתב לחמישה סמינרים חרדיים על שלילת תקציב למוסד, לאחר שלא קיבלו תלמידות שוועדת הערר קבעה שיש לקבלן או שסירבו לקבל תלמידות ששובצו על ידי הרשות המקומית.

בין הסמינרים שקיבלו את ההודעה נמצאים סמינר ‘נתיבות חכמה’ בקריית ספר, סמינר ‘בנות הרמה’ בבית שמש, וסמינר ‘עטרת רחל’ בטבריה.

במכתב ששוגר כותבת מנכ”לית משרד החינוך, מיכל כהן: “מצאתי שהחלטת ועדת הערר לקבל את הערר אשר הגישו הורי התלמידה התקבלה לאחר שנמצא כי מוסד החינוך הפר הפרה בוטה את הנחיות משרד החינוך בדבר הליכי קבלה ורישום למוסדות חינוך על יסודיים ופנייה לוועדת הערר של המחוז החרדי במשרד החינוך ובאופן פעולתו, נהג באופן שיטתי בניגוד למצופה ממוסד ציבורי.

“בניגוד להחלטת ועדת ערר ולמרות שניתנה לך התראה ביום 06.09.16 טרם נקיטה בסמכויות בשל אי קיום החלטת ועדת הערר, לא ניתנה על ידך הודעה על קיום ההחלטה כנדרש”.

המנכ”לית ממשיכה וכותבת: “לאור האמור לעיל החלטתי להורות על עצירת התקציב של תיכון ‘עטרת רחל’ בטבריה עד לקליטת התלמידה והשתלבותה במוסד החינוך. אין באמור בכדי לגרוע מסמכויות משרד החינוך לנקוט באמצעים נוספים העומדים לרשותו”.

הבוקר, עם קבלת המידע כי המשרד שיגר מכתבים למנהלות הסמינרים, שלח יו”ר עמותת נוער כהלכה, עו”ד יואב ללום, מכתב אל מנ”כלית  במשרד החינוך, מיכל כהן, ובו דרישה לקבל “מידע והסבר לפעולות שביצעת ו/או החלטת ‘לפי הפרסומים’.

“כיצד ייתכן שהסמינרים היחידים כנגדם הוצהר ו/או הופסק תקצובם הינם דוקא סמינר ספרדי וסמינר המזוהה עם הפלג הירושלמי , שעה שידוע למשרד על סמינרים רבים נוספים המזוהים עם איגוד הסמינרים נגדם אין שום פעולה ו/או הצהרה?”, שואל עו”ד ללום במכתבו.

ללום מוסיף וכותב: “דורש בשם מרשתי להעביר אל הח”מ בהקדם רשימה מפורטת של כל הסמינרים שסירבו ו/או מסרבים לבצע את הוראות ועדת הערר ו/או ועדות השיבוץ העירוניות ו/או הוראות הרשם הראשי הידועות למשרד. עוד הנך נדרשת להעביר אל הח”מ בכתב, את פירוט ורשימת הפעולות שנקט המשרד כנגד כל אותם מוסדות סרבניים, ומועדי ההחלטות ו/או הפעולות ו/או המחדלים”.

עו”ד ללום לחרדים 10:”גם לפי טענתם שיש חמישה סמינרים, המידע שלי מבהיר ששני סמינרים – מנדלסון ואיינהורן – שקשורים לאיגוד הסמינרים, זה לא באמת בוצע”.

משרד החינוך

משרד החינוך

וכך כתב ללום במכתבו:

” בשם מרשתי עמותת נוער כהלכה ע”ר, הנני מתכבד לפנות אליך ולבקש ממך מידע והסבר לפעולות שביצעת ו/או החלטת “לפי הפרסומים”, וכדלקמן:

1) לפני מספר ימים התפרסם כי מנהל המחוז החרדי העביר להחלטתך כמנכ”לית משרד החינוך את ענין עצירת התקציבים לסמינר “עטרת-רחל” בטבריה, וזאת עקב אי קבלתו את מרות ועדת הערר והחלטותיה, שעה שסירב לקבל לתוכו תלמידה בהתאם להוראות ועדת הערר.

2) הבוקר התפרסם כי החלטת לעצור את התקצוב למוסדות “נתיבות חכמה” במודיעין עילית, וזאת עקב אי קבלתו את מרות ועדת הערר והחלטותיה, שעה שסירב לקבל לתוכו תלמידה בהתאם להוראות ועדת הערר.

3) נוכח התמיהה הרבתית העולה מאליה כבר מפסקאות 2-1 למכתבי זה, אקדים תודה לתשובתך הדחופה לתמיהות דלהלן:

 מדוע לסמינר “דרכי-רחל” בטבריה ממתין מנהל המחוז לאישור המנכ”לית לעצירת התקציבים, שעה שלסמינר “נתיבות חכמה” במודיעין עילית אצה לו לפתע הדרך שעה שהחליט על עצירת תקציב באופן עצמוני?

 כיצד ייתכן שהסמינרים היחידים כנגדם הוצהר ו/או הופסק תקצובם הינם דוקא סמינר ספרדי וסמינר המזוהה עם הפלג הירושלמי (ר’ שמואל אוירבך), שעה שידוע למשרד על סמינרים רבים נוספים המזוהים עם איגוד הסמינרים נגדם אין שום פעולה ו/או הצהרה?

4) בנוסף לאמור, הנני דורש בשם מרשתי להעביר אל הח”מ בהקדם רשימה מפורטת של כל הסמינרים שסירבו ו/או מסרבים לבצע את הוראות ועדת הערר ו/או ועדות השיבוץ העירוניות ו/או הוראות הרשם הראשי הידועות למשרד.

5) עוד הנך נדרשת להעביר אל הח”מ בכתב, את פירוט ורשימת הפעולות שנקט המשרד כנגד כל אותם מוסדות סרבניים, ומועדי ההחלטות ו/או הפעולות ו/או המחדלים.

6) אודה לקבלת תשובתך המפורטת וזאת בתוך 48 שעות, שאם לא כן הורתני מרשתי לפנות בענין לבית המשפט לקבלת סעד.

7) עם קבלת עמדתכם, אורה למרשתי את הדרך תלך בה ואת המעשה אשר תעשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות