לראשונה בארץ: תושב עוטף עזה התגלה כנשא נגיף הזיקה

תושב אחד היישובים בעוטף עזה אובחן כלוקה בנגיף הזיקה: הוא נמצא בשלבי החלמה מתקדמים • על ההידבקות נודע לתושבי האזור ממכתב שנשלח על ידי המועצה האזורית אשכול: "מבקשים את שיתוף הפעולה המלא של כלל התושבים בנקיטת אמצעי זהירות - למניעת הידבקות"
תמי גיל
ט' אלול התשע"ו / 12.09.2016 19:13

מקרה ראשון של זיקה בישראל: ­­המועצה האזורית אשכול פרסמה אתמול (ראשון) הודעה מדאיגה לתושבים, לפיה תושב המתגורר בעוטף עזה, התגלה כנשא של נגיף הזיקה.

מהמידע המצוי כעת בידי המועצה, האיש נדבק בעת שהותו בחו”ל, אך נמצא בשלבי החלמה מתקדמים – ולכן בעל רמת מסוכנות נמוכה.

המועצה ביקשה את שיתוף הפעולה של הציבור במניעת הדבקה: “הדרך להתמודד עם התפשטות היתוש היא איתור ויבוש כל המקומות בהם מים עומדים, יש לחזור ולבדוק כל שבוע כי לא נוצרו מקומות חדשים להתרבות היתוש.

“הדרך להתמודד עם אפשרות הדבקות במחלות שונות היא מניעת העקיצות. בבית יש להתקין רשתות, להקפיד על סגירת דלתות וחלונות ומחוץ לבית להימרח בתכשירים דוחי יתושים”.

נגיף הזיקה מועבר על ידי עקיצת יתושים מזן הטיגריס האסייני, וגורמת חולי קל יחסית האורך בדרך כלל פחות משבוע, ומתאפיין בחום, פריחה, כאב ודלקת עיניים.

עם זאת, הנגיף עשוי להיות קטלני כשמדוברים בנשים הרות.

נגיף הזיקה יכול לגרום לתסמינים של מוח מוקטן בקרב ילודים. התופעה באה לביטוי בראשים קטנים של תינוקות שנולדו זה עתה, מה שיכול לגרום להם לבעיות התפתחות.

כמו כן, מדענים בברזיל חשפו לפני מספר חודשים מום מוחי חדש שקושרים אותו למבוגרים שנדבקו בנגיף הזיקה: תסמין הפוגע במערכת החיסון של הגוף ותוקף את המוח ואת עמוד השדרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות