ההורים כבני ערובה: מעונות היום יושבתו מיום שלישי הקרוב

לדברי ראשי המחאה, בישראל קיים מחסור חמור במעונות, שגורם לכך שרק אחד מתוך ארבעה ילדים מתקבל. גם השכר הנמוך ותנאי העבודה הקשים יוצרים מחסור חמור בכוח אדם • המאבק לשיפור תנאי מעונות היום מתנהל כבר מספר חודשים, אך בינתיים ללא תוצאות
נחמן גור
ה' אלול התשע"ו / 08.09.2016 19:20

רשתות מעונות היום ויצו, נעמת, נאות מרגלית, אמונה, נשי חירות, בית יעקב והר חברון ישביתו את המעונות החל מיום שלישי הקרוב, ללא הגבלת זמן – כך הודיע היום (חמישי) מטה המאבק המשותף לרשתות ולארגונים החברתיים הפועלים בנושא.

הרשתות, המפעילות כ-75% ממעונות היום בישראל, מוחות על היעדר תקציבים, מצוקת כוח אדם קשה ומחסור חריף במסגרות לגיל הרך.

“הניסיונות לקיים הידברות משמעותית עם הממשלה נכשלו”, נמסר ממטה המאבק. ”חרף התחייבות ממשלתית מפורשת לתיקון המצב לפני חודשים ארוכים, לא הושגו עד לרגע זה פתרונות כלל ולא ניתנו לארגונים תשובות מספקות”.

לדברי ראשי המחאה, בישראל קיים מחסור חמור במעונות, שגורם לכך שרק אחד מתוך ארבעה ילדים מתקבל. גם השכר הנמוך ותנאי העבודה הקשים יוצרים מחסור חמור בכוח אדם. ובנוסף, קיימת בעיה חריפה בשל התקצוב החסר של המעונות והדרישות המחמירות של משרד הכלכלה.

מתוך כחצי מיליון פעוטות עד גיל 3 החיים בישראל, רק כ-100,000 נמצאים במעונות שבפיקוח משרד הרווחה. הסבסוד הממשלתי עבור כל ילד במעון יום עומד על כמעט אלף שקלים לחודש, על פי קריטריונים של מבחן הכנסה ומבחן תעסוקה.

המאבק לשיפור תנאי מעונות היום מתנהל כבר מספר חודשים ובשיאו, בחודש מאי השנה, כמעט הושבתו המעונות. לאחר מו”מ עם משרד הכלכלה, הובטחה תוספת תקציבית של כ-100 מיליוני שקלים והוקם צוות שהיה אמור לגבש המלצות לפתרון הבעיות – אך עד כה לא הושגו שום תוצאות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות