זעזוע בחב”ד: ‘קנאים’ תקפו הרב שיזם ההסדר עם צה”ל; 3 נעצרו

כ-20 קנאים הגיעו מירושלים אל ביתו של הגאון רבי משה הבלין, רבה של קריית גת וראש ישיבת חב''ד בקרית גת - כדי למחות נגד ההסכם שנחתם בין ישיבות חב"ד לצה"ל: הם שברו רהיטים ותקעו בשופרות • רעייתו התעלפה ופונתה לבית חולים • הוגשה תלונה במשטרה הגר"מ הבלין: "בושה וחרפה"
חיים טוויל
ה' אלול התשע"ו / 07.09.2016 23:23

קבוצה של כ-20 קנאים הגיעה הערב (רביעי) מירושלים אל ביתו של הגאון רבי משה הבלין – רב הערים קרית גת ושדרות וחבר בית דין רבני חב”ד וראש ישיבת חב”ד בקרית גת, כדי למחות נגד ההסכם שנחתם בין ישיבות חב”ד לצה”ל.

על פי הדיווחים, הפורעים התפרצו פנימה אל ביתו של הרב – שיזם את ההסדר- ללא רשות, והחלו בקריאת תהילים בקולי קולות ותקעו בשופרות, במחאה על תמיכתו בהסדר שנחתם.

הם שברו רהיטים, ורעייתו אף התעלפה ונזקקה לפינוי לבית חולים.

מהמשטרה נמסר כי שלושה מהתוקפים נעצרו הלילה , והם יובאו במהלך היום לבית המשפט, בבקשה להאריך את מעצרם.

לפי המשטרה, לאחר המעצר השלושה הועברו לחקירה במשטרה – שם סרבו אף להזדהות.

בחב”ד יש מי שטוענים כי עסקנים מתוך החסידות עומדים מאחורי הפרובוקציה.

מקורבים אל הגר”מ הבלין אמרו הלילה: “בושה וחרפה, זה קרה רק בגלל ההסתה של ‘קנאים’ מתוך חב”ד”.

הרב משה הבלין

הגר”מ הבלין אמר הערב ל-COL: “בושה וחרפה. הגיעו לפה קבוצת קיצונים, והחלו להתפרע, עד שהגיעו מאנ”ש לעזור ומהמשטרה. אשתי לא חשה בטוב ופונתה לקבל טיפול רפואי.

“זו בושה וחרפה, במקום ללכת ולטעון בבית דין רבני חב”ד, מסיתים את הקיצונים שבקיצונים. זה לא נגדי אלא זה נגד בי”ד רבני חב”ד, ובמילא נגד הרבי. חייבת להיות הוקעה נגד דברים כאלו”.

ראש בית הדין של רבני חב”ד בארץ הקודש, הגאון רבי יצחק-יהודה ירוסלבסקי, גינה את הפורעים, בשיחה עם COL: “הרב משה הבלין התקשר אלי אחרי האירוע ועדכן אותי במה שקרה. זו חוצפה שאין כדוגמתה, קנאות לשם היזק. זה נגד בי”ד רבני חב”ד, ומי שהקים אותו, הלא הוא הרבי. זו חוצפה הכי גדולה, לפגוע בבריאות של אנשים.

“הרב הבלין יודע שעומדים מאחוריו, הוא מוסר נפשו עבור ענייני הרבי. יש לו ישיבה יפה, תלמידים לשם ולתפארת, ומסור לרבי בכל מאודו”.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן גינה את תקיפת הרב הבלין. “אני רואה בחומרה רבה את התפשטותם של פעילים מהציבור החרדי, הנלחמים נגד אלו שתומכים בגיוס לצה”ל ובחיילים החרדים עצמם.

“אני שב וקורא לרשויות המדינה להתייחס ברצינות רבה מאוד למעשי אלימות אלו ולנקוט בכל האמצעים הנדרשים להפסיקם. פגיעה ברב עיר זו עליית מדרגה ואסור לנו לעבור עליה בשתיקה”, אמר בן דהן.
הרב משה הבלין

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות