יאיר לפיד עוקף את נתניהו: יש עתיד – 24, הליכוד – 22

ראש הממשלה הבא? ממצאים דרמטיים עולים מסקר מיוחד שערכו מנו גבע ומינה צמח ממכון המחקר 'מדגם' בשיתוף איי-פאנל עבור חדשות 2 - לאחר משבר הרכבת: בפעם הראשונה הופכת מפלגתו של יאיר לפיד לגדולה ביותר בישראל • הבית היהודי מתחזקת מ-8 ל-14 מנדטים • הרצוג וכחלון קורסים • מפלגה בראשות יעלון תזכה רק ב-7 מנדטים
נחמן גור
ג' אלול התשע"ו / 06.09.2016 20:46

השר יענקל ליצמן, שים לב: מסקר חדשות 2 שערכו מנו גבע ומינה צמח ממכון המחקר ‘מדגם’, בשיתוף איי-פאנל, לאחר משבר עבודות השבת ברכבת עולים ממציאים מדהימים.

הסקר מגלה כי בפעם הראשונה הופכת מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד למפלגה הגדולה ביותר בישראל – תוך שהיא עוקפת את הליכוד בראשות בנימין נתניהו.

מדובר בנתון חסר תקדים עבור לפיד, שהופך, לפחות לפי הסקר, כמי שמוביל את המפלגה הגדולה – וממצב את עצמו כמועמד רציני לראשות הממשלה בבחירות הבאות.

לפי הסקר זוכה מפלגתו של לפיד ב-24 מנדטים, זאת לעומת הליכוד שיורד מ-30 מנדטים ל-22 בלבד.

מי שככל הנראה שואבת קולות מן הליכוד היא מפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט, שמתחזקת מ-8 ל-14 מנדטים – והופכת לשלישית בגודלה בישראל.

את משבצת המפלגה הרביעית בגודלה בישראל חולקות הרשימה המשותפת ששומרת על כוחה עם 13 מנדטים – יחד עם רשימת המחנה הציוני בראשות יצחק הרצוג, שמתרסקת מ-24 מנדטים ל-13 בלבד.

ישראל ביתנו בראשות שר הביטחון אביגדור ליברמן מתחזקת ועולה מ-6 ל-10 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, ש”ס יורדת ל-6 בלבד – וכך גם מפלגת “כולנו” של שר האוצר משה כחלון שיורדת ב-4 מנדטים – מ-10 ל-6.

מרצ שומרת על כוחה בסקר עם 5 מנדטים.

ומה קורה בתרחיש  בו תרוץ רשימה בראשותו של שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, שהצהיר כי בכוונתו להתמודד על ההנהגה?

ובכן, במצב הזה הליכוד ויש עתיד יוצאים בתיקו – 21 מנדטים לכל אחת, והבית היהודי נותרת המפלגה השלישית בגודלה – עם 14 מנדטים.

הרשימה המשותפת שומרת על כוחה עם 13 מנדטים, המחנה הציוני מתרסק אפילו יותר וזוכה רק ב-11 מנדטים, ישראל ביתנו עם 10 – ואילו המפלגה החדשה בראשות יעלון זוכה רק ב-7 מנדטים, בדומה ליהדות התורה.

ש”ס גם במקרה זה עם 6 מנדטים, מרצ עם 5 – וכמוה גם כולנו של כחלון שמתרסקת בחצי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ראש ממשלת הסקרים
    06/09/2016 21:10
    צחי
  1. כמה ראשי ממשלות כבר היו לנו בסקרים..
    זה רק מראה מה הם שווים.