הרב שנפצע אנושות מירי מתנקש בדאגיסטאן מציג תערוכה במוסקבה

באגף התערוכות של עיריית מוסקבה נפתחה לראשונה תערוכה ציוריים יהודיים ייחודית ומרהיבה, פרי מכחולו של הרב עובדיה יסאקוב - שלפני כשנתיים וחצי נפצע אנוש כאשר טרוריסט צ'צ'ני ירה בו מטווח אפס • הוא החלים בצורה פלאית וכעת מציג את ציוריו
אבי כץ • צילום: לוי נאזרוב
כ"ח אב התשע"ו / 31.08.2016 23:59

באגף התערוכות של עיריית מוסקבה נפתחה לראשונה תערוכה ציוריים יהודיים ייחודית ומרהיבה, פרי מכחולו של הרב עובדיה יסאקוב, רב ושליח חב”ד בעיר דערבנעט שבחבל דאגיסטאן, אשר נמצא תחת שליטת רוסיה, על גבול צ’צ’ניה.

הרב יסאקוב התפרסם לפני כשנתיים וחצי, כאשר ניצל ממוות  בנס גלוי, אחרי שטרוריסט צ’צ’ני ירה בו מטווח אפס, כשחזר בשעות הקטנות של הלילה אל ביתו משחיטת בשר כשר למשפחות יהודיות בעיירות ובכפרים בחבל דאגיסטאן.

העולם היהודי בכלל ושלוחי חב”ד בפרט, עקבו בדאגה אחר מצבו הרפואי, לאחר שהוטס כשמצבו אנוש במטוס פרטי לישראל, במבצע מורכב. במשך שבועות ארוכים היה שרוי בין חיים למוות, עד שחזר לחיים לאחר החלמה פלאית.

עם החלמתו המלאה, שב הרב לרוסיה, ומאז – בהוראת רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, הוא מתגורר במוסקבה עם משפחתו, ומחלק את זמנו בין הקהילה היהודית הקווקזית הגדולה המתגוררת במוסקבה, ובין יהודי הקהילה היהודית בדאגיסטאן.

הרב יסאקוב הכיר את בוראו בישיבת ‘תומכי תמימים’ במוסקבה, כאשר החל להתפרסם כצייר מבוקש, ויחד עם תהליך התקרבותו, החל לצייר ציורים של חיים יהודים, מסורת ונופי ארץ הקודש.

הרב יסאקוב השקיע את כל מרצו בתורה, והתעלה עד לקבלת סמיכה לרבנות ושחיטה, ומאז הוא משמש ככלי קודש עבור מאות ואלפי יהודים כשליח חב”ד בדאגיסטאן.

בפתיחה הרשמית שנערכה באגף התערוכות בבניין התרבות של עיריית מוסקבה במרכז העיר, הציג הרב יסאקוב בפני הנאספים, ביניהם  ציריים ואומנים, אחדים מציוריו היהודיים – ביניהם ציור של יהודים בשדה, והסביר את משמעות חודש אלול על-פי משלו של בעל התניא, ש’המלך בשדה’ לקראת השנה החדשה.

התערוכה תוצג במשך חודש שלם. שוחרי אמנות רבים מגיעים אל המקום, ומביעים התפעלות רבה מרמת הציורים ומהדמויות היהודיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות