הרבי מסאטמר הפתיע את החסידים: 2,000 יח”ד חדשות בתוך שנה וחצי

ב'טיש יארצייט' הפתיע האדמו"ר מסאטמר את חסידיו כשהכריז על הקמת שכונה חדשה עם 2,000 יחידות דיור בתוך שנה וחצי, ליד קריית יואל • השטח נרכש על ידי הנגיד עקיבא צבי קליין ב-100 מיליון דולרים • שיבח את הפלג הירושלמי על הקמת תלמודי תורה • קרא לסייע לקמפיין נגד הסוכנות כדי שיהודי צרפת לא יעלו לישראל
יוסף גרינבוים
כ"ז אב התשע"ו / 31.08.2016 10:15

אלפי חסידי סאטמר השתתפו אמש (שלישי) ב’טיש יארצייט’ של האדמו”ר בעל ה’דברי יואל’ מסאטמר זצ”ל בקרית יואל, שהוקמה לפני 40 שנה על ידי בעל ההילולא, במהלכו נשא האדמו”ר מסאטמר דברי חיזוק.

הטיש של האדמו”ר החל בשעות הערב בהיכל בית המדרש הגדול בקרית יואל, בהשתתפות רבנים, אישי ציבור וקהל רב.

בדברים שנשא לרגל ההילולא, דיבר האדמו”ר על תורתו של דודו – בעל ההילולא – ועל פעולותיו אחרי השואה בבניית היהדות החרדית בארה”ב, כאשר גולת הכותרת היתה בניית קרית יואל לפני 40 שנה, שנים ספורות לפני פטירתו – ואמר אז: “זה חלקי מכל עמלי”.

האדמו”ר הוסיף כי בעל ההילולא “הקים את העיר במטרה להרחיק את הציבור מלגור בעיר הגדולה, עם כל הבעיות הכרוכות בלגור בעיר גדולה, כמו שמירת עניים ושכנות עם גויים.

“כיום מתגוררות בקרית יואל יותר מחמשת אלפים משפחות, אבל שטח העיר כבר לא מספיק, בעוד אלפים רוצים להגיע לגור במקום. ישנם שטחים ענקיים שעובדים לספח אותם לעיר, אבל השכנים האנטישמים, יחד עם חברים יהודים, לדאבוננו, חברו יחד למנוע את הרחבת גבולי הקדושה”.

האדמו”ר הוסיף וסיפר: “היום הגיעה הבשורה המרנינה שאחד מהנגידים הגדולים בעיר, הנגיד רבי עקיבא צבי קליין, רכש שטח ענקי בפאתי העיר, שלא צריך לעבור את תהליך הסיפוח, בסכום של 100 מיליון דולר, וכבר בשנה וחצי הקרובה יתחיל לשווק 2000 דירות גדולות, במחיר זול במיוחד”.

האדמו”ר הבהיר כי בשכונה החדשה – שתישא את השם ‘ויואל משה’ – יהיו מחירי הדירות “כפי התקנון שנקבע על ידי בית הדין המקומי, במטרה למנוע עליית מחירים והפקעת שערים”.

כפי שדוווח כאן בחרדים 10, החסידים מילאו בחודש האחרון שאלונים שעסקו בסוגיית מחירי דיור המאמירים, לצד הצעות שונות שנועדו להוריד את יוקר המחיה בקרית יואל.

האדמו”ר הוסיף וסיפר: “השטח ממוקם בפאתי העיר, סמוך לתחנת המשטרה – וזו שמחה גדולה, שמן השמים הראו שבדיוק ביום ההילולא של דודי האדמו”ר זצ”ל גמרו על המקח”.
סאטמר הנגיד עקיבא צבי קליין עם הרבי. צילום: SOS ויוסי גאלדבערגער

בהמשך נאומו שיבח האדמו”ר את הנהגת ‘הפלג הירושלמי’, בראשותו של הגר”ש אוירבך, על שהם מקימים תלמודי תורה על טהרת הקודש, “ולא לוקחים כספי תמיכה מהממשל הציוני לשמחת לב חסידי ותלמידי בעל ההילולא”.

האדמו”ר התייחס גם להצלת ילדי צרפת ואמר כי לא צריכים בכלל לדבר האם בעל ההילולא תמך בחינוך העצמאי ועזר להם בכספים. מה שצריכים לעשות ועושים כבר מעל חצי שנה בצרפת – זה קמפיין מאסיבי על ידי טובי המומחים, “כדי להסביר להם שאין להם עבור מה לברוח לארץ הקודש, שכן שם יפלו לרשת הציונית ומלכות הכפירה”. האדמו”ר הזכיר, כי גם בישראל יש פיגועים.

“יהודי צרפת הם לא עניים שבורחים בגלל מחסור בפרנסה או צריכים תמיכה כספית, הם בורחים רק בגלל הקמפיין של הסוכנות שבארץ בטוח יותר ועל זה צריכים להלחם”, אמר האדמו”ר וקרא לסייע לקמפיין.

בסאטמר מציינים כי ארגון ‘נטרונא’ מנהל כבר חצי שנה קמפיין נגדי לזה של הסוכנות היהודית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות