ברקת התקפל: הבלוק הדתי כפה שמירת שבת במבנה של גופי תרבות

דרמה בעיריית ירושלים: החרדים דרשו להוסיף לתנאי הקצאה של שטח המיועד למבנה של ארבעה גופי תרבות, סעיף שיאסור חילול שבת במקום • אלא שארבעה מהנציגים החרדים התמהמהו עם החתימה על מסמך הדרישה • מה קרה ואיך זה נגמר?
אריה ריבקינד
כ"ו אב התשע"ו / 30.08.2016 17:13

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת התקפל: לאחר שחברי הסיעות הדתיות והחרדיות דרשו להתנות הקצאה לארבע עמותות תרבות בלב ירושלים בסעיף שיאסור חילול שבת, הושגה הבנה כי על העמותות יחולו כל חוקי העזר העירוני.

לפי ההבנות, ברקת אישר כי יוסיף להסכם החכירה סעיף לפיו המבנה ינוהל כמבנה עירוני בכל האמור למאפייני השימוש במבנה.

אלא שלפני שהושגה ההבנה התנהלה דרמה בעיריית ירושלים.

היום בערב הייתה צפויה להתקיים הצבעה על דרישת רוב חברי מועצת העיר, “להסיר את סעיף ה מדו”ח הוועדה המייעצת להקצאות מישיבה מספר 26 מיום 28.05.16 בנוגע למגרש 2 בתב”ע 7598”, כדי שניתן יהיה להוסיף לתנאי ההקצאה סעיף שיאסור חילול שבת במבנה עירוני שאמור לקום על מגרש 2 של ההקצאה.

שטח ההקצאה היא קרקע המשמשת כיום לחניה, בסמוך ל’ז’ראר בכר’ בלבה של העיר ירושלים, ובמקום אמור לקום מבנה ענק עבור ארבע עמותות פרטיות העוסקות בתרבות, בעלות של עשרות מיליונים.

חברי הסיעות החרדיות והדתיות דרשו כי ההקצאה לא תינתן לעמותות הללו – אם לא יהיה סעיף שיאסור חילולי שבת במבנה, מאחר ומדובר במבנה עירוני.

אלא שכמו בפרשת ‘מתחם התחנה’, מי שגמגמו היו נציגים מהסיעות החרדיות.

בתחילה חתמו רק 12 נציגים מהסיעות החרדיות והדתיות על הדרישה, בעוד ארבעה – התעכבו ולא צירפו את חתימתם.

“חשוב שידעו מי אלה שמסרבים לחתום, כנראה בשביל אינטרס, כדי  לקבל מחר משהו מראש העיר”, אמר בצהרים גורם במועצת העיר.

אלא שלקראת שעת ההצבעה צירפו את חתימתם גם חברי המועצה מיהדות התורה – יוסי דייטש, יעקב הלפרין ושלמה רוזנשטיין. גם סגן ראש העיר מטעם ש”ס, צביקה כהן הצטרף. בכך הושג רוב של חברי המועצה – מה שהוביל להבנה שהושגה עם ראש העיר.

שלמה רוזנשטיין הסביר את הסיבה לעיכוב – במכתב: “החל משעות הבוקר יוסי דייטש, יעקב הלפרין ואנוכי, יחד עם יוחנן ויצמן, מנסים להגיע להבנות עם ראש העיר ומנכ”ל העירייה.

במסגרת זו נפגשנו פעמיים היום עם המנכ”ל ועם מיכל שלם, על מנת להוריד את הסעיף מסדר היום או לחילופין להבטיח את הנדרש בנושאים שהועלו.

היו התקדמויות רבות אולם לא השלמנו את המהלך.

לעת הזאת לאחר שלא השלמנו את הנדרש ניתן להוסיף את חתימתי ואת חתימת יוסי דייטש ויעקב הלפרין ויוחנן ויצמן למסמך שהופץ”.

ירושלים

כזכור, לפני כחצי שנה אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובניה של מחוז ירושלים, את תכנית ‘התחנה’ בעיר, על חילולי השבת הצפויים להתקיים במתחם, לאחר שנציג ש”ס נעדר בישיבה – מה שעורר סערה פוליטית בעיר, אליה נלוו האשמות שונות וחמורות.

• הידיעה עודכנה בשעה 18:45

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות