יורדים מהרכבת • בכירים ביהדות התורה מודים: המשבר מאחורינו

המשבר הפוליטי סביב העבודות בתחנת הרכבת בתל אביב בשבת האחרונה - נגמר: "לא נדרוש את פיטורי שר התחבורה" • אתמול דרשו ראשי הסיעות החרדיות פגישה בהולה עם נתניהו - והבוקר גפני עוד הספיק לתקוף: "אנחנו רותחים מזעם על ההתנהגות של ישראל כץ. לא רק שהוא ירק בפנים של כל שומרי השבת והמסורת הוא גם צחק"
יוני גרין
כ"ד אב התשע"ו / 28.08.2016 17:46

מרימים ידיים: בכירים ביהדות התורה הודו היום בצהריים (ראשון) כי המשבר סביב עבודות הרכבת הסתיים. זאת, למרות ההצהרות הלוחמניות שפורסמו אתמול והבוקר.

“מבחינתנו, הקמת הוועדה שתקבע לעתיד מה נחשב פיקוח נפש ולכן יהיה מותר בשבת – זה הדבר שרצינו”, אמר הבכיר בשיחה עם זאב קם ב-nrg. “אין הרבה יותר מה לעשות עכשיו. היינו צריכים אמש להעביר את חומרת העניין בגלל שהאנשים של השר כץ חגגו כל השבת. אבל לא נדרוש את פיטוריו של השר כץ. החלק הקשה של המשבר למעשה מאחורינו”.

הדברים מגיעים על רקע ההצהרות הלוחמניות מצד יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, הבוקר (ראשון) נגד שר התחבורה ישראל כץ. גפני הבהיר, במהלך ראיון שהעניק לגלי צה”ל: “אנחנו הולכים לסטטוס קוו חדש, המשמעות של העניין היא שעובדים בשבת. אם לשם זה הולך – אנחנו לא שותפים בעניין הזה”, אמר.

גפני האשים את כץ בהתרברבות על שלא נכנע לחרדים. “אנחנו כמובן רותחים מזעם על ההתנהגות של ישראל כץ. לא רק שהוא ירק בפנים של כל שומרי השבת והמסורת הוא גם צחק”.

גם שר התחבורה ישראל כץ העניק הבוקר ראיון לגלי צה”ל,  ואמר כי הוא לא חושש שיפוטר, על אף הדיווחים על כוונת ראשי הסיעות החרדיות לתבוע את פיטוריו מכהונת שר התחבורה.

“אני מקפיד קלה כבחמורה על שמירת הסטטוס קוו. לפעמים באים אלי בטענות מהצד השני והחרדים מוחאים כפיים”, אמר כץ. “ביצוע העבודות היה נדרש והכרחי. כדאי שגם חברי המפלגות החרדיות יכירו את חוק שעות עבודה ומנוחה ולא יפיצו סיסמאות”.

עם זאת, בצהרים הפגין גם שר התחבורה מחווה כלפי הסיעות החרדיות, כאשר נזף במנכ”ל רכבת ישראל בעז צפריר, על כך שבמהלך העבודות בתחנת רכבת ‘השלום’ בתל אביב בשבת האחרונה, הופעלו במקום צוותי צילום ורחפן – והיח”צ שוגר אל כלי התקשורת.

השר כץ ציין, כי הפעלת הצוותים בוצעה תוך חריגה מהסיכומים שהיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והחרדים בנושא העבודות.

עם זאת, גם בסיעות החרדיות התעלמו מכך שבשבת אחר-הצהריים שלח שר התחבורה ישראל כ”ץ, באמצעות הדוברת שלו – כך לפי דיווח באתר ניוז 1, הודעה לכתבים על כוונתו לבקר באתר העבודות בתחנת רכבת השלום בתל אביב, כדי שיבואו לסקר ולצלם אותו.

אמש פרסמו יהדות התורה וש”ס הודעה חריפה בעקבות העבודות שביצעה רכבת ישראל בתל אביב בשבת האחרונה, והודיעו כי דרשו פגישה בהולה עם ראש הממשלה, נוכח התנהלותו של שר התחבורה.

בהודעה המשותפת נאמר:”ראשי הסיעות החרדיות שר הפנים והפריפריה אריה מכלוף דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני, קיימו התייעצות בשעה האחרונה והחליטו על דרישתם לפגישה דחופה עם ראש הממשלה נוכח התנהלותו של שר התחבורה ישראל כץ”.

בהודעה נאמר עוד: “ראשי הסיעות החרדיות מוחים בכאב על חילול השבת בעבודות הרכבת בתל אביב ללא צורך. בדבריהם הדגישו כי מדובר בהפרת הסיכומים הקודמים שניתנו בידי שר התחבורה, ופגיעה בסטטוס קוו. יש להצטער על הפסטיבל התקשורתי הנרחב והמיותר סביב העבודות שכלל מסיבת עיתונאים והודעות לתקשורת, מה שהעצימו את חילול השבת שלא לצורך”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות