הנגיד תרם מיליון דולר וקיבל קערת ליל הסדר מיוחדת מהרבי מסאטמר

5000 מחסידי סאטמר, לומדי חבורת 'יסודי התורה' התכנסו למעמד מיוחד לרגל 'סיום מסכת עירובין', בראשות האדמו"ר והנגידים המחלקים את המלגות החודשיות ללומדים • גלריית ענק
יוסף גרינבוים
כ"א אב התשע"ו / 25.08.2016 15:55

קרוב ל-5,000 מחסידי סאטמר, הלומדים בחבורת ‘יסודי התורה’, התכנסו למעמד מיוחד לרגל ‘סיום מסכת עירובין’, יחד עם חגיגת יובל העשור להתייסדות החבורה.

החבורה היא אחת משלושת החבורות הפועלות בחסידות, והיא נוסדה על ידי הרבי מסאטמר לפני עשור – שבועיים אחרי שהוכתר לכהן כמנהיג הקהילה, בשנת תשס”ו.

בתחילת הלימוד בחבורה למדו בכל פעם מסכת, ללא סדר מיוחד. לפני שנתיים וחצי התחילו ללמוד ‘ש”ס על הסדר’. בנוסף נערכים בכל חודש מבחנים ללומדים וחלוקת מלגות למצטיינים.

השבוע, לרגל סיום מסכת עירובין והתחלת מסכת פסחים, התקיימו מעמדים מיוחדים ברחבי העולם.

המעמד הגדול ביותר התקיים בניו יורק, באולם שעל ידי ראקלינט קאנטי קולג’ במונסי, לשם התאספו אלפי חסידים בראשות האדמו”ר מסאטמר.

הנגידים שתורמים את המלגות החודשיות ישבו במקום מיוחד, וקיבלו מהאדמו”ר כרך של מסכת עירובין עם הקדשה של האדמו”ר.

תחילה קיבל הנגיד רבי שמואל חיים בראך, המעניק את המלגות בבורו פארק, ולאחר מכן הנגידים רבי מנחם גרשון לעבאוויטש, רבי יחזקאל בערקאוויטש, רבי אברהם בראך ורבי חיים לעבאוויטש, שמשלמים את המלגות בווילאמסבורג. כמו כן קיבל הנגיד רבי עקיבא צבי קליין מקרית יואל,  המעניק את המלגות בקרית יואל.

בתחילת המעמד נאם הגאון רבי אברהם שאהר, ולאחר מכן נאמו לכבוד הנגידים כמה מקרוביהם.

אחרי כניסת האדמו”ר למעמד, נאם החברותא של האדמו”ר – הגאון רבי יעקב אלי’ אונסדופר.

האדמו”ר מסאטמר סיים את המסכת ואמר את ההדרן. אמירת הקדיש נקנתה על ידי הנגיד רבי ארי’ לייב רוזנבערג, לע”נ אביו – ראש הקהל רבי יצחק רוזנבערג ז”ל, שטבע בחוף במיאמי לפני יותר משלושה חודשים.

לאחר מכן יצאו כולם בריקודים סוערים לכבודה של תורה.

האדמו”ר הכריז בדבריו, כי הנגיד רבי צבי עקיבא קליין התחייב לשלם בכל חודש 75 אלף דולר עבור מלגות ללומדים ונבחנים, כאשר רק על מסכת פסחים שילמדו בשנה הקרובה הוא ישלם קרוב למיליון דולר. בתמורה לכך העניק לו האדמו”ר קערת ליל הסדר – מיוחדת לחג הפסח.

האדמו”ר גם הבטיח שלומדי מסכת פסחים ינצלו מלהצטרך לחזר על הפסחים רחמנא ליצלן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות