הרב ברלנד לשב”ס: מה השיקולים להעביר אותי לכלא רחוק מירושלים?

מנהיג 'שובו בנים' הועבר אתמול מכלא אלה, הממוקם דרומית לבאר שבע, בו היה כלוא כשלושה שבועות - לכלא צלמון בצפון • עורכת דינו במכתב: "כל נסיעה לבית המשפט בירושלים תהיה כרוכה בשעות של טלטול ופגיעה נוספת בבריאותו. נבקש לדעת מה היו השיקולים שעמדו בבסיס ההחלטה"
חיים טוויל
י"ט אב התשע"ו / 23.08.2016 13:20

עוד מכה לקהילת ‘שובו בנים’: הרב אליעזר ברלנד הועבר אתמול (שני) מכלא אלה, הממוקם דרומית לבאר שבע, בו היה כלוא כשלושה שבועות – לכלא צלמון בצפון.

בית הכלא מרוחק 170 ק”מ מירושלים.

באת כוחו של מנהיג ‘שובו בנים’, עו”ד רחל תורן, פנתה הבוקר לנציבת השב”ס בבקשה לדעת מה היו השיקולים שעמדו בבסיס ההחלטה, המקשה גם על בני משפחתו לבקרו.

לדברי עו”ד תורן, מצבו הבריאותי של הרב ברלנד קשה, וזהו כבר המתקן השלישי שהוא מועבר אליו, למרות גילו המתקדם – 79 – ומצבו הרפואי.

וכך כתבה הסנגורית לנציבת שב”ס, רב גונדר עפרה קלינגר:

“בשם מרשי, הרב אליעזר ברלנד, הריני מתכבדת לפנות אליך בעניין כדלקמן:

 1. ביום 19/07/2016 נעצר הרב ברלנד והושם במעצר בכלא מג”ן במתחם איילון. הרב הינו אדם בן 79, חולה לב, בגופו הושתל קוצב לב, הוא סובל מבעיות אורולוגיות כרוניות, בעיות בזרימת הדם בגפיו, בעיות אורתופדיות, עיוור בעין שמאל כתוצאה מקטרקט שלא נותח ואין לו שיניים בפיו.

בסמוך למעצרו איבד את ההכרה, פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים אסף הרופא, שם קיבל טיפול ראשוני ולאחר 2 ימי אשפוז, במהלכם אף אובחן גוש חשוד, הוחזר למר”ש.

2. ביום 29/07/2016 הוגש כנגד הרב ברלנד כתב אישום לבית משפט השלום בירושלים.

3. באותו היום הועבר הרב ברלנד לכלא “אלה”, המצוי דרומית לבאר שבע ומרוחק כ-120 ק”מ מבית משפט השלום בירושלים.

4. ביום 22/08/2016 טולטל הרב ברלנד פעם נוספת, הפעם לכלא “צלמון” המרוחק כ-170 ק”מ מבית משפט השלום בירושלים. הוא נתון בתנאים קשים ומצבו הכללי מדרדר מיום ליום.

 5. לאור גילו המתקדם של הרב ברלנד ומצבו הבריאותי הקשה, ולאור העובדה כי כל ההליכים בעניינו מתנהלים בירושלים, שם גם מתגוררים בני משפחתו, וכל נסיעה לשם תהיה כרוכה בשעות של טלטול ופגיעה נוספת בבריאותו, ועל מנת שנדע כיצד לכלכל צעדינו בעניינים אלה, נבקש לדעת מה היו השיקולים שעמדו בבסיס ההחלטה להעביר את הרב ברלנד לכלא “אלה”, ומה היו השיקולים שעמדו בבסיס ההחלטה להעבירו פעם נוספת כעת לכלא “צלמון”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מוגרבי
    23/08/2016 19:47
    משה
  1. כל מי שעשה רע לרב מה מחכה לא בשמיים מסכן הוא יהיה יסכלו אותו בכל בתי הדין ושם אין אמא כין אבא יש כהבים וצער הרב ברלנד הוא קודש קודשים הל עם ישראל והעולם איתו מי שמקשיב לאלוויזיה החולים האלה אז הוא נמצא שם החולי שלהם בשקרים שלהם בושה למדינת ישראל במה עם מתעסקים במקום שיתעסקו במחבלים מתעסקים עם צדיקים השם יקח אותם אמן

  2. חלאה עם כיפוש
    24/08/2016 08:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. מרוקו הייתה הרבה יותר רחוקה טמבל..תתמודד זבל