תביעה: הראל סירבה להכיר בישישה כסיעודית כי לא נודף ממנה ריח

ניצולת שואה, תושבת רמת גן, כבת 83 כיום, הפכה לטענתה לסיעודית, עקב שלל מחלות כרוניות, והיא מתקשה בביצוע פעולות יומיומיות פשוטות • אבל חברת הביטוח הראל טענה כי לא ניתן להכיר בקשישה כסיעודית • פרקליטה: "מקרה מצער ומקומם, המציג אולי באור הנכון ביותר את התנהלות חברות הביטוח"
שייע קליין
י"ח אב התשע"ו / 21.08.2016 21:01

ניצולת שואה, תושבת רמת גן, כבת 83 כיום, הפכה לטענתה לסיעודית, עקב שלל מחלות כרוניות, ובהן סוכרת, אי ספיקת לב, יתר לחץ דם, וכאבי גב עזים.

לדברי עו”ד רפאל אלמוג, ממשרד אלמוג שפירא, המייצג אותה, היא מתקשה בביצוע פעולות יומיומיות פשוטות, ונזקקת לתמיכה של מטפלת לאורך 24 שעות ביממה.

אולם חברת הביטוח ‘הראל’ סירבה להכיר בה כסיעודית.

בסוף 2014 נפלה הקשישה בביתה, נחבלה בראשה ובעורפה, סבלה משברים בצלעות ומשטף דם תת עורי בצוואר ובפלג גוף עליון – וזאת נוסף לירידה ברמת הנתרן בדם ולאנמיה קשה.

בעקבות האירוע אושפזה הקשישה למשך שבוע בבית החולים ‘תל השומר’, ובסיום האשפוז הגישה משפחתה תביעה לקבלת תגמולים סיעודיים מחברת הביטוח ‘הראל’, בהתאם לתנאי הפוליסה הסיעודית אותה רכשה הקשישה.

חברת הראל שלחה לביתה של האישה נציג מטעמה אשר בחן את יכולותיה הגופניות. אך להפתעתם הרבה של הקשישה ומשפחתה – תביעתה להכיר בה כסיעודית נדחתה.

במכתב הדחיה ששלחה חברת ‘הראל’, הובאה ההערכה התפקודית שנערכה לה.

בהערכה צוין כי הקשישה מתגוררת עם מטפלת פרטית, המטפלת בה 24 שעות ביממה, משתמשת באביזרי עזר להליכה, איננה מסוגלת לבצע את בעיקר את הפעולות הבאות – הלבשה ורחצה.

המומחה ציין כי האישה נראית כפי גילה, נקייה ומסודרת בגופה ובלבושה, שולטת באופן חלקי על סוגר השתן, ובגלל קשיי ניידותה האיטית לא תמיד מספיקה להגיע לשירותים. לפיכך, היא משתמשת בטיטולים למבוגרים לפי הצורך, בין 2-3 פעמים בשבוע, ומחזיקה טיטולים בחדר הרחצה.

“מגופה של המבוטחת לא נדף ריח גוף חריף, לא ראיתי אבחנה של אורולוג לגבי אי שליטה על השתן”, פסק המומחה – ועל כן טענה כי לא ניתן להכיר בקשישה כסיעודית.

עו”ד רפאל אלמוג: “מדובר במקרה מצער ומקומם, המציג אולי באור הנכון ביותר את התנהלות חברות הביטוח בנוגע לפוליסות סיעוד”, דברי עו”ד אלמוג.

“לצערנו, אנו נתקלים רבות במקרים שבהם חברות הביטוח דוחות זכאויות של מבוטחים בטענות משוללות כל יסוד, טענות אשר חברת הביטוח מבססת על חוות דעת של ‘מומחים מטעמה'”. התביעה נדונה בימים אלה.

לאחרונה הגיש עו”ד אלמוג תביעה בשם האישה נגד חברת הביטוח ‘הראל’. בתביעה מבקש עו”ד אלמוג מבית משפט השלום בתל אביב להורות להראל להעביר לקשישה את תגמולי הביטוח המגיעים לה, בסך 303,622 שקלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות