לפיד לבנט: נתת כסף של הקייטנות לסקטורים? אנחנו נדאג להורים

משרד החינוך ביטל את קייטנות החופש הגדול שיזמה 'יש עתיד' בקדנציה הקודמת - ובמפלגה הציעו אלטרנטיבה: פעילויות שמעבירים אנשי 'יש עתיד' בהתנדבות לילדים, כדי להקל על ההורים בחודשי הקיץ
אריה ריבקינד
י"ד אב התשע"ו / 18.08.2016 15:35

כמאה ילדים מכל רחבי העיר אשקלון השתתפו היום (חמישי) ביום פעילות חינוכית שארגנה מפלגת ‘יש עתיד’, כתשובה לביטול יוזמת קייטנות החופש הגדול אותה העבירה ‘יש עתיד’ בממשלה הקודמת ובוטלה, לאחר שהממשלה “העדיפה לתת את הכסף לסקטורים ולחלק את המילארדים של הציבור לטובת צרכים פוליטיים”.

ביש עתיד, יש לציין, נמנעים מלהתנגח ישירות בחרדים, ומשתמשים במינוח חדש: “סקטורים”.

במסגרת הפעילות של ‘יש עתיד’, עוברים הילדים בין 15 תחנות שמופעלות על ידי מתנדבים מהמפלגה, שהגיעו מכל רחבי הארץ לעזור להורים שזקוקים למסגרות לילדים בחודשי הקיץ.

הילדים השתתפו בסדנאת ריקודים, בפעילות אומנותיות של הכנת צמידים ותכשיטים, ומשחקי חברה.

היוזמה הגיעה מרעיון שהעלו פעילי השטח של המפלגה, שביקשו לסייע להורים ברחבי הארץ לאור ביטול הקייטנות של החופש הגדול.

בשבוע הבא תערך קייטנה של ‘יש עתיד’ בעיר נהריה.

במפלגת ‘יש עתיד’ אומרים היום לשר החינוך נפתלי בנט: “אתה תמשיך לדאוג לסקטורים ואנחנו נמשיך לדאוג להורים. ממשלת ישראל החליטה לבטל את קייטנות הקיץ בגלל שהעדיפה לתת את הכסף לסקטורים ולחלק את המילארדים של הציבור לטובת צרכים פוליטיים.

“לאחר שראינו את מצוקת ההורים שקורסים תחת הנטל הכלכלי במציאת מסגרות לילדים, החלטנו לעשות מעשה ולסייע בפעילות השטח שלנו ולאפשר להם כמה שעות של פעילות לילדים בלי לשלם מאות שקלים. לכל דבר יש אלטרנטיבה”.

ראש מטה ‘יש עתיד’ באשקלון, אבי עייש: “היום הגענו בשמונה בבוקר לפעילות החינוכית של ‘יש עתיד’ וקיבלנו את ההורים והילדים ששמחו על ההזדמנות לקחת חלק בפעילות שהתקבלה כיוזמה ברוכה. הילדים הגיעו עם חיוך וקיבלנו אותם במוזיקה ובחיבוק גדול. זה כיף להורים, כיף לילדים, וכיף לנו. אם היה קייטנות לילדים כל יום זה היה מאוד עוזר להורים”.

חגית עיני-סימון, תושבת אשקלון, אמא לשני ילדים שהשתתפו בפעילות: “הילדים שלי בני 7-9 נורא נהנו. זו יזומה מבורכת. היה מרגש לראות את המדריכים ובני הנוער מגיעים מלאי מרץ ותשוקה לעשות יום מלא פעילות לילדים באשקלון. הייתי שמחה אם הייתה את האופציה הזו יותר.

“אני נשארתי באוגוסט בבית כי לא הייתה לי מסגרת לילדים במחיר שפוי. בימינו, בעולם מתקדם, יש אי התאמה בין העובדה שההורים צריכים לצאת ולעבוד לבין החופשים שהילדים נשארים בבית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות