ח”כים: “הרכבת מחללת שבת בריש גלי ואין פוצה פה. לעצור העבודות”

במסגרת עבודות שדרוג של תחנת הרכבת 'תל אביב – השלום' יחללו את השבת הקרובה • מקלב לכץ: "יצאה הנחיה ברורה ממך בדבר הפסקת העבודות בשבת, ואני שואל מדוע הנחיה זו לא מבוצעת בפועל?" • בצלאל סמוטריץ': תבקשו אישור מהרב הראשי
אריה ריבקינד
י"ב אב התשע"ו / 16.08.2016 19:44

על פי הודעת רכבת ישראל לתושבי תל אביב, ביום שישי הקרוב – החל מהשעה 16:30 ועד למוצאי שבת בשעה 20:30 – יחסמו רחובות בעיר, לצורך ביצוע עבודות להוספת טרמינל חדש לכניסה וליציאת נוסעים מרציפי תחנת הרכבת השלום, והקמת משטח לחניית רכב דו גלגלי במפלס הגשר.

בעקבות כך שיגר היום (שלישי) ח”כ אורי מקלב פנייה דחופה לשר התחבורה ישראל כץ, לעצור כליל את העבודות שמבצעת רכבת ישראל בשבתות.

“רכבת ישראל מתירה לעצמה שבת אחר שבת לחלל את השבת בריש גלי ואין פוצה פה, היא עושה דין לעצמה וקובעת מהם עבודות נחוצות ומה לא”, כתב מקלב.

“לפני מספר שבועות בפגישה עם ראשי הסיעות החרדיות יצאה הנחיה ברורה ממך בדבר הפסקת העבודות בשבת, ואני שואל מדוע הנחיה זו לא מבוצעת בפועל? המצב הזה שהחברה עצמה היא קובעת מתי ישנם עבודות נחוצות ומתי לא חייב להיפסק, צריך שהכרעות אלו יהיו בידי גורם אחר שיידע להכריע בצורה רצינית אלו עבודות נחוצות לעשותם ואלו ניתן לבצעם בזמנים אחרים”, הוסיף.

גם  ח”כ בצלאל סמוטריץ’ שיגר מכתב דחוף לראש הממשלה נתניהו ולשר התחבורה ישראל כץ.

“מן ההודעה עולה כי אכן מדובר בפרויקט הנדסי חריג שדורש השבתת קו הרכבת וכן סגירת צירים מרכזיים באזור לתנועת כלי רכב. אין ספק שביצועו של הפרויקט בשבת ‘יותר נח’ ופוגע פחות בהסדרי התנועה ובשגרת החיים של תושבי האזור ומשתמשי הדרך, אלא שזה שזה ‘יותר נוח’ לא מצדיק ולא יכול להתיר חילול שבת בהיקפים נרחבים כאלה על ידי חברה ממשלתית”.

סמוטריץ’ הוסיף: “לחילול שבת ישנם גדרים ברורים מאוד של מותר ואסור ושל מתי ואיך ניתן להתיר, ועל פניו הגורם המוסמך לפסוק בכך הוא הרבנות הראשית לישראל”.

במכתב מבקש סמוטריץ מכץ ונתניהו לפנות בעניין לרב הראשי. “ככל שיתקבל אישור שלו לביצוע העבודות בשבת כמובן שנעמוד מאחורי האישור, אולם ככל שהוא יקבע שאין הצדקה לביצוע העבודות לא נוכל להשלים עם ביצוען תוך חילול שבת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לימודי ליבה כוללים ניהול עסקים? את המסילות מתקנים רק בשבת ,
    17/08/2016 12:02
    אורח
  1. אז מה? הפכנו למדינת הלכה? או שהקרדום חשוב כדי לחפור בו?