חיידק אלים תוקף את ילדי בני ברק? תוך חודשיים אושפזו חמישה ילדים

לא ברור כיצד נדבקו הילדים, בני חצי שנה ועד 6 שנים, בחיידק ה'מנינגוקוק' בתוך זמן קצר • גורם במשרד הבריאות "לא רואים קשר בין המקרים מלבד צירוף מקרים" • תינוק בן חצי שנה מאושפז במצב קשה
תמי גיל
י"א אב התשע"ו / 15.08.2016 10:15

סיבה לדאגה בעיר התורה והחסידות: תינוק בן חצי שנה מבני ברק מאושפז במצב קשה מאז סוף השבוע, כשהוא מונשם ומורדם, במרכז ‘שניידר’ לרפואת ילדים, לאחר שנדבק בחיידק המנינגוקוק, המכונה ‘החיידק האלים’.

לפי דיווח בעיתון ‘ישראל היום’, לפני שלושה שבועות נדבקה בחיידק קרובת משפחתו, פעוטה בת עשרה חודשים, גם היא מבני ברק.

ואלה לא המקרים היחידים: בשבעת השבועות האחרונים דווח על עוד שלושה מקרים של תינוקות ופעוטות מבני ברק שנדבקו במנינגוקוק וסבלו מדלקת קרום המוח.

לפי הדיווח, עד כה התקבלו תוצאות מעבדה לגבי שלושה מהנדבקים, מהן עולה שמדובר בזנים שונים של הנגיף. לפיכך ציין גורם במשרד הבריאות כי במשרד “לא רואים קשר בין המקרים מלבד צירוף מקרים”.

המקרה הראשון אירע בסוף חודש יוני, כשפעוט בן כמעט שנתיים מחסידות צאנז אושפז בבית החולים ‘מעייני הישועה’ בשל דלקת קרום המוח. בבדיקה התברר שהוא סובל מזיהום מחיידק מנינגוקוק מסוג B. הוא אושפז בטיפול נמרץ ב’שניידר’ ולאחר מכן החלים. בשל היותו של החיידק מידבק, לבני משפחתו של הפעוט ולילדי המשפחתון שבו הוא שוהה ניתן טיפול אנטיביוטי מונע.

שבועיים וחצי לאחר מכן אושפז בשיבא ילד בן 6 במצב קשה – גם הוא עם דלקת קרום המוח בעקבות מנינגוקוק. ניתן טיפול מונע לבני משפחתו ולכיתה בתלמוד תורה של חסידות סאטמר שבו למד.

למחרת אושפז ילד כבן 6 מבני ברק, גם הוא עם דלקת קרום המוח בשל מנינגוקוק. הקשר בין השניים הוא שבית הספר של הילד האחרון קרוב לתלמוד התורה של הילד הקודם שחלה.

שני המקרים האחרונים הם, כאמור, של התינוק בן חצי השנה וקרובת משפחתו בת עשרת החודשים. בני משפחתה גרים סמוך למשפחתו של אחד מבני ה-6. כעת מאושפז קרוב משפחה נוסף של התינוק בן חצי השנה במצב קשה.

לשכת הבריאות המחוזית בת”א מבצעת חקירה כדי לאתר מגעים של החולה וכדי לבדוק האם קיים קשר בין שני החולים האחרונים – מעבר לקרבת המשפחה.

“זו הצטברות חריגה של מקרים”, הסביר גורם במשרד הבריאות לישראל היום. “בכל אחד ממקרי התחלואה ראיינו את החולה ובני משפחתו ונתנו טיפול אנטיביוטי מונע לכל מי שבא איתו במגע. אנחנו לא יכולים להוכיח שחולה אחד נדבק מהשני ואין לנו הסבר לצבר המקרים הזה”.

מדובר בחיידק שחודר למחזור הדם, גורם לדלקת קרום המוח ואף עלול לגרום למוות, בקרב חמישה אחוזים מהחולים.

במשרד הבריאות קראו לבתי החולים להגביר ערנות כדי לתת טיפול מהיר ולדווח על מקרים נוספים של הידבקות בחיידק.

מנתוני משרד הבריאות עולה שעד לסוף יולי האחרון דווח בישראל על 54 מקרים של דלקת קרום המוח בעקבות חיידק המנינגוקוק – עלייה משמעותית לעומת 32 מקרים בתקופה המקבילה אשתקד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות