הסתה: מעקב אחר מקורות המימון של קמפיין החרד”קים ועיתון הפלס

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, מוביל עליית מדרגה בקרב מול ההסתה נגד החיילים החרדים • משרד הביטחון יעקוב אחר מקורות המימון של 'הפלס' והעמותות של הפלג הירושלמי • יוגבר המעקב אחר הטרדות טלפוניות, ובקרוב תוחמר הענישה נגד המסיתים • בן דהן: "צריך לצמצם את חופש הביטוי. כעת כל אחד יכול להכין חוברת נגד החיילים, להפיץ פשקווילים"
חיים טוויל
ח' אב התשע"ו / 12.08.2016 11:58

האם במשרד הביטחון החליטו להתייחס אל אנשי הפלג הירושלמי ומנהלי קמפיין החרד”קים כאל גוף טרור?  לפי דיווח של יהודה שלזינגר בישראל היום, סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, פועל להגביר את הלחץ על המסיתים  נגד החיילים החרדים, בין היתר באמצעות מעקב אחר מקורות המימון של מפיצי ‘קמפיין החרד”קים’, מלחמה נגד עיתון ‘הפלס’, הגברת משאבים לטיפול בטלפונים מטרידים והחמרת ענישה.

לפי הדיווח, על כך הוחלט בפגישה שנערכה לאחרונה בלשכתו של הרב בן דהן, שבה נכחו נציגים מאגף כוח אדם בצבא ומהפרקליטות הצבאית, יחד עם נציג המשטרה ופרקליט המדינה.

בשנים האחרונות סובלים חרדים המתגייסים לצבא, ובעיקר מי שאחראים לגיוס חרדים לצבא, מהצקות בלתי פוסקות, הכוללות מודעות רחוב, מנשרים, כתובות גרפטי וסרטונים. השיא היה חוברת ובה פרטיהם המלאים, כולל תמונותיהם, של מי שמגייסים חרדים. חלקם גם ‘זוכים’ להטרדות טלפוניות בלתי פוסקות באמצע הלילה ולהתקפות מילוליות בפומבי.

גורמים רבים מנסים להילחם בתופעה, בכנסת ניסו להעביר חוקים מחמירים, דיונים נערכו בוועדות השונות, וגם במשטרה ביקשו להגביר את האכיפה.

מי שנמצא במרכז המטרה כעת הוא עיתון ‘הפלס”, ביטאון הפלג הירושלמי, אשר מוביל אג’נדה נגד חיילים חרדים מעל דפי העיתון.

סגן שר הביטחון מבקש לעקוב אחר מקורות המימון שלו ושל עמותות הקשורות לפלג. כמו כן, מתכננים להגביר את המעקב אחר ההטרדות הטלפוניות, ובקרוב גם תוחמר הענישה נגד המסיתים.

“אנחנו חשים שאין מספיק הרתעה ואין מספיק אכיפה בסוגיה של ההסתה נגד החיילים החרדים”, אומר הרב בן דהן, “לוקח יותר מדי זמן לתפוס את העבריינים, וגם אז לוקח זמן עד שחוקרים ומביאים אותם לבית משפט, וגם שם רמת הענישה נמוכה מאוד. זה מסתיים בעיקר בהתראות ובאזהרות, לא משהו משמעותי שמרתיע אנשים, ואת זה אנחנו פועלים כדי לשנות”.

אחת הנקודות שסגן שר הביטחון מבקש לשנות היא חופש הביטוי: “צריך לצמצם את חופש הביטוי במדינת ישראל. המדינה נותנת חופש ביטוי רחב נגד החיילים שלה. כל אחד יכול להכין חוברת נגד החיילים, להפיץ פשקווילים מסיתים, וזה נכלל בגדר חופש ביטוי. צריך להעלות את רף בחינת חופש הביטוי ולצמצם אותו במקרים של הסתה נגד חיילים חרדים”.

לדבריו, “מדינת ישראל חייבת להגן על כל מי שמשרת בצבא, בוודאי מי שמגיע מהציבור החרדי. אני קורא לכל הח”כים מהציבור החרדי לגנות את האלימות נגד מי שמשרת בצבא ומי שעוסק בגיוס חיילים, כדי שהתופעה הזו תיעלם מהעולם”.

בעיתון ‘הפלס’ לא ממש מתרגשים מההצהרות של בן דהן. ישעיהו ויין, סגן עורך העיתון, אמר ל’ישראל היום’: “אני מזמין את סגן שר הביטחון לחפש את הכסף, ואשמח אם ימצא משהו. אנחנו חיים מהוראות קבע, העובדים בקושי לוקחים משכורת. אני מוכן לעזור לו למצוא את המיליונים. זו בדיחה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הלוואי
    12/08/2016 14:15
    שונא גדול
  1. הלוואי שמשרד הביטחון יסגור את העיתון הפלס שכולו נוטף שנאת תלמידי חכמים ודברי בלע.
    לכו לכל הרוחות עם העיתון זבל שלכם

  2. בקלות אפשר לעצור את הפלס -כנסו
    14/08/2016 07:45
    יהודי
  3. שהצבא יודיע לחברות הגדולות: מי שמפרסם בהפלס הצבא לא קונה ממנו
    זה מספיק

  4. פלס דחוטרא-מטומטמים חווא עמינתא
    21/06/2017 18:05
    מויישה שוורצעקוף
  5. חד הוא