“ממה שלפיד עשה לא נשאר דבר”: בוטל חוק ה’ליבה’ בחינוך החרדי

מליאת הכנסת אישרה את ביטול החוק לעידוד לימודי ליבה במוסדות הפטור החרדיים: 41 חברי כנסת הצביעו בעד ו-28 הצביעו נגד החוק שמחזיר את הסמכות לקביעת התנאים לתקצוב מוסדות הפטור לשר החינוך • במפלגות החרדיות חגגו את מה שמכנים 'ביטול גזירות לפיד'
יוני גרין
כ"ז תמוז התשע"ו / 02.08.2016 08:41

התיקון לחוק ‘לימודי ליבה’, עבר הלילה (שני) בקריאה שניה ושלישית בכנסת.

41 חברי כנסת הצביעו בעד ו-28 הצביעו נגד החוק שמחזיר את הסמכות לקביעת התנאים לתקצוב מוסדות הפטור החרדיים – לשר החינוך.

משמעות הצעת החוק היא ביטול סעיף 10א לחוק לימוד חובה של יאיר לפיד, שחייב את כל מוסדות החינוך היסודי בישראל, כולל מוסדות ‘הפטור’ החרדים, ללמד 11-10 שעות של לימודי מתמטיקה מדעים ואנגלית. במקום זאת, החוק יאפשר לשר החינוך את שיקול הדעת בהחלטה על התנאים לתקצוב מוסדות הפטור.

במפלגות החרדיות חגגו את מה שמכנים “ביטול גזירות לפיד”. חבר הכנסת משה גפני אמר מיד לאחר ביטול החוק: “מכל מה שלפיד עשה לא נשאר דבר”.

יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, שבמשך היום נעדר ממליאת הכנסת, הופיע בסוף היום והזהיר מפני ביטול לימודי הליבה. “הכנסת מצביעה על ביטול לימודי המתמטיקה והאנגלית במגזר החרדי, כמובן זו החלטה מיותרת שתרגום נזק לדור שלם של צעירים. אנחנו יושבים מול ראש ממשלה ושרים שעסוקים רק בעצמם. הם נורא רוצים להיות בשלטון אבל אין להם שום רצון לשלוט”.

יוזמת החקיקה של יש עתיד שבוטלה אמש במליאה נועדה אמנם לעודד בעתיד לימודי ליבה במוסדות ‘הפטור’ החרדיים, אבל בהצעה עצמה אין חובת לימודי ליבה, היא דיברה רק על הפחתה מועטה של תקצוב מוסדות שאינם מלמדים ליבה. גם זה מעולם לא נכנס לתוקף, אלא היה אמור להתחיל רק בשנת 2018.

חבר הכנסת אלעזר שטרן מיש עתיד פנה על דוכן הנאומים לחברי הכנסת החרדים: “ניסיתם לצייר את זה בקדנציה הקודמת כניצחון של ‘יש עתיד’ ועכשיו אתם מציגים את זה כניצחון שלכם. אבל אין פה לא ניצחון של אף מפלגה ולא הפסד של אף מפלגה – יש פה טרגדיה של הנוער החרדי שנגזר עליו להישאר עני ונכה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות