ההתעללות ב’חיידר’ בת”א: ‘הפרשה מחליאה, מעשים מזעזעים ומחרידים

נחשיפ פרטים על מעצרם של שישה אנשי הוראה וחינוך בחיידר בתל-אביבם: "מדובר בפרשה מחליאה ממש עם שורה ארוכה של עבירות חמורות, התעללות פיזית והתעללות נפשית" • החקירה החלה לפני מספר שנים אך רק בחודש האחרון חלה תפנית דרמטית במהלכה נגבו עדויות קשות מעשות ילדים
קובי פינדרוס
י"ט תמוז התשע"ו / 25.07.2016 16:40

פרטים חדשים על הפרשה הקשה שהתפרסמה היום (שני), עם מעצרם של שישה אנשי הוראה וחינוך בתלמוד תורה חרדי בתל אביב, שהשתייך לחצר חסידית שמרכזה בירושלים.

על פי החשד, עשרות ילדים בגילאי 6-7 נפלו במהלך השנים 2005- 2010 קורבן לעבירות קשות והתעללות פיזית שביצעו בהם לכאורה מלמדים בתלמוד תורה.

על פי המדווח ב’מעריב’, לפני מספר שנים התקבלה תלונה במחוז תל אביב במשטרה אודות מעשים פליליים לכאורה המתבצעים ב’חיידר’, הממוקם במרכז תל אביב, אלא שחקירת המשטרה העלתה חרס ולא הצליחה להוביל לכדי איסוף ראיות המאששות את התלונה.

תיק החקירה נכנס למצב קיפאון והעלה אבק, עד לפני חודש עת הגיעו לחוקרי היחידה המרכזית (ימ”ר) של מחוז תל אביב עדויות ותלונות נוספות על המתרחש בתוך המוסד התורני.

“מדובר בפרשה מחליאה ממש עם שורה ארוכה של עבירות חמורות, התעללות פיזית והתעללות נפשית שמאחורי המעשים עומדים לא אחרים מאשר אנשי ההוראה הוותיקים. אלו שהתלמידים וההורים נתנו בהם את אמונם והפקידו בידיהם את היקר להם מכל – את ילדיהם. המעשים כפי שתוארו מזעזעים ומחרידים”, צוטט ב’מעריב’ גורם המעורה בפרטים.

בחודש האחרון חלה תפנית דרמטית בחקירה, שהחלה כאמור כחקירה סמויה.

החוקרים גבו עדויות מעשרות ילדים שעל פי החשד נפלו קורבן למעשים מתועבים מצידם של אנשי ההוראה במוסד התורני. בנוסף ניגבו עדויות מפסיכולוגים שטיפלו באותם ילדים, גורמי רווחה שידעו על המעשים הנפשעים, הוריהם של הילדים שחלקם שמרו על המעשים בסוד מחשש לפגיעה בילדיהם, וגורמי חינוך נוספים שהובילו לכדי הבשלת הראיות בתיק ובעצם למעצרם של שישה מאנשי ההוראה בתלמוד תורה.

מהעדויות המצמררות שסיפרו הילדים עולה  כיצד במשך חמש שנים ברציפות הם נפלו קורבן למעשים חמורים ומעשי אלימות קשים שביצעו בהם המלמדים. בין היתר ביצעו בהם המורים מעשים חמורים, היכו אותם ללא רחם, והתעללו בהם התעללות קשה, כחלק מהתהליך החינוכי כביכול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות