רוצים שהורים ששכחו ילדים ישבו 10 שנים בכלא?

כמה קל לכלות את הזעם בהורים המסכנים: עונש לאשמים, אם היו להם יהלומים הם היו שוכחים אותם? • ובכן הגיע הזמן לגלות את הסוד: אם היינו סוחבים בכל יום יהלומים היינו שוכחים אותם • וגם: העונש לא באמת יעזור להורים המסכנים
מנוחה פוקס
י"ט תמוז התשע"ו / 25.07.2016 15:29

עוד מקרה נורא קרה וכולנו נושאים עיננו למעלה – ושואלים: עד מתי?

אחרי השאלה הזו, שמשותפת לכולנו, אנחנו מתפצלים.

אלו מקשים בקול טרוניה: ‘למה ההורים לא שמרו יותר? למה הורים כל כך לא אכפתיים? ואם היו להם יהלומים האם גם אותם היו שוכחים? אחרים נחרצים יותר וזועמים: ‘עונש לאשמים! עונש מאסר! 10 שנים בכלא!’

ואחרים, חלקם מתוכנו, מכלים זעמם בציבור שלם, שומר התורה והמצוות: ‘זו סופה של מצוות פרו ורבו! זה מה שקורה כשמביאים ילדים לעולם ולא יודעים לשמור עליהם.

האם באמת מישהו שמנו לשופטים? כל אחד מהאנשים שלהם זה קרה, יטען ויאמר: “הייתי בטוח שלי זה לא יקרהאו: “הייתי בין אלו שצעקו נגד האנשים שלהם זה קרה”. “אני לא יודע איך זה קרה דווקא לי”.

כל אחד מאלו בטוח במיליוני אחוזים שלא לא יכול לקרות דבר כזה, והנה, זה קרה. כי זה מה שנגזר שיקרה. ולצערנו זה קורה דווקא במשפחות הכי טובות. אצל ההורים השומרים ביותר על ילדיהם, האכפתיים ביותר, והערניים על פי רוב.

האם מגיע להם עונש? מדוע נותנים עונש לאנשים? כדי שהם ילמדו, וכדי שהאנשים הסובבים אותם יירתעו.

אותם אנשים שקרה להם הדבר,  למדו את הלקח באופן הקיצוני ביותר. אין עוד מה ללמדם. אל לנו לדון אדם שקרה לו מקרה נורא שכזה, הוא קיבל את עונשו בגדול. שום עונש שתטילו עליו לא ירתיע אותו יותר מהעונש שכבר קיבל.

וההרתעה לאחרים? האם יש משהו שעשוי להרתיע הורה יותר מכך שילדו ימות ויישרף? אני לא מכירה הרתעה נוראה מזו. האם כאשר נשמע שמישהו נכנס לבית הסוהר בעקבות מקרה כזה, ירתיע אותנו יותר מכך שנשמע שילד נשרף בחום זוועתי?

עלינו לזכור דבר חשוב: עונש לא נולד כדי לנקום, הוא נועד לחנך. הסיבה שבתי הסוהר  מלאים כל כך בפושעים, היא שבמקום לחנך אנחנו עסוקים כל היום בנקמה. ראו כמה אנחנו שמחים לאידם של אנשים שחטאו. אנחנו יושבים מול מקלט הרדיו ומצפים לשמוע מה גזר הדין? כמה שנים הוא יישב בכלא? וכמה רע שם בחדר הצר והמרקיב שאליו הוא נכנס.

ככל שנרבה בחינוך טהור ונכון, ככל שנקפיד על החדרת ערכים בלב נפשות טועות כך נצליח להגיע ליותר, כך נצליח להפוך פושע שיושב בבית הסוהר לאדם טוב יותר ומחונך יותר. גם במקרה זה, אם לא נחיה בסברה שעלינו מוטלת החובה להעניש, לקלל  ולהעליב אנשים שקרה להם בדיוק מה שעלול לקרות לכל אדם נאור אחר, אבל קרה משום מה דווקא להם, העולם יהיה יפה יותר.

ולגבי היהלומים, בטוחני שאדם שייסחב יהלומים בתדירות כל כך גבוהה כמו שהורים לילדים, נושאים את ילדיהם, הוא ישכח את היהלומים בדיוק כפי ששוכחים את הילדים והרבה יותר מכך, כי בכל אופן ילדים הם לא רק יהלומים.

אנשים מספרים שהחביאו כספם בכל מיני חורים בבית ולא פעם שכחו להוציא את הכסף מהמקום, לפני שיצאו מן הבית. שכחו איפה החביאו ושכחו שהוא קיים, כן, וזה היה עבורם סכום עצום. ילדים בבית נורמלי, הם הרכוש שאדם יעשה עבורו הכול. אני בטוחה שאילו הייתם שואלים את אותו הורה אם מעדיף שיכרתו את ידו או את אחת מאצבעותיו של ילדו, הוא היה עונה ללא מחשבה: כרתו את ידי, רק אל תגעו באבריו של בני!

אז אנשים טובים וחסודים, אל תדונו אנשים שאינכם עומדים במקומם, במקום זאת, התפללו לה’ שלא יביאכם לאותו ניסיון, כי מי יודע אם לא ייהפך הניסיון חלילה לביזיון.

הדפס כתבה

11 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אמת ויציב
    25/07/2016 20:09
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. יישר כח

  2. טור מעולה
    25/07/2016 20:35
    דוד
  3. למה אני כ״כ נהנה לקרוא את הטורים של מנוחה פוקס ? כי הם כתובים בטוב טעם ודעת.
    וגם כיוון שבהסתכלות שלה תמיד חיובית ולא מתלאמת הלוואי שירבו כמותה

  4. כתבה אמיצה
    25/07/2016 21:57
    דורית
  5. אלו הדברים שכולנו רוצים לשמוע ולא מעיזים לומר תודה לך מנוחה

  6. שכחת ילדים במכונית
    26/07/2016 21:24
    ריקי
  7. אז דבר ראשון. שום שכחה קשקוש אחד גדול ילד יקר יותר מיהלום ואז ילד. תינוק לא שוכחים פשוט לא שוכחים כן אני על היהלומים אולי אשכח אולי לא בטוח. אבל תינוק שלי. איך אומרים מאמא מיה! בחיים לא אני יוצאת מהאוטו ביחד עם התינוק שכחתי שהכנסתי את הילד? מה אני דפוקה? ילד זה האוצר שלי אין מצב. בלקסיקון שלי שכחה כזו אין אין אין ולי דווקא יש הסבר. אבל את מנוחה פוקס לא תרצי לשמוע ואת יודעת למה כי אני לא אתפלא שגם את מסוגלת לשכוח ואבוי להורה כזה חיה בחיים לא תשכח את הצאצא. שלה אבל עונש שראוי לתת כן אכתוב וזה רק מפני שלפי דעתי אף. הורה לא ישכח את ילדו באוטו והעונש הוא אכזרי ואכזרי מאד אבל כשכולם יראו את העונש לאף אחד. לא יתחשק. לשכוח. התינוק. סבל יסורי תופת ושמענו על מריטת שערות ותחשבו מה זה להישרף באוטו ולהלצות בו והעונש מידה כנגד מידה שההורה ורק הורה אחד לא צריך יותר יקבל כזה עונש והתפטרנו מצלית ילדים. באוטו. את גברת מרחמת על ההורה אה???? איפה הרחמים על התינוק שצורח באיימים ולאט לאט גווע בייסורי תופת

    • מינה   26/07/2016 21:34

      מנוחה. מצטערת אבל להזדהות ולהבין הורה שמשאיר את ילדו להצלות באוטו צריך להענש אוה ועוד איך להענש לא רוצה לומר באיזה עונש ולא רוצה לומר שהורה כזה רחוק מלאהוב את ילדו הוא פשוט שונא אותו והוא מיותר לו בחיים אז תגידי מה שתגידי רוצה להבין. הורה רשע. בבקשה ולרחם על התינוק?

  8. הו לא את טועה גבירתי הסופרת
    02/08/2016 21:51
    גדי
  9. יש פתגם עממי שאומר שכחת את הראש שלך? לא! כי הוא מחובר לכתפיים אז נכון שכסף ויהלומים אפשר לשכוח אבל איך שוכחים ילדים??? הילדים לא כאלה קטנים והאוטו לא כזה ענק אנשים פשוט נהיו רחפנים שקועים בעולם משלהם ולא שמים לב לסובב אותם וזה המקום להעיר ולהאיר שהגיע הסמן שאנשים יתחילו להתאפס ולחזור לקרקע המציאות בלי לשכוח ילדים…

  10. צודקת בכל מילה
    03/08/2016 13:08
    תומר
  11. אולי כדי שנתעשת ונטפל בעבריינים אמיתיים שהטיפול בהם יביא להפחתת העבריינות. ולא נתעסק עם עונשים שלא יכולים להועיל לכלום.

  12. צודקת במאה %
    03/08/2016 16:29
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  13. אני לא מבין כמה אנשים יכולים להיות רעים.
    אם אדם שונא את הילד שלו הוא יכול למסור אותו לאימוץ, איזה טיפשות לחשוב שלא אכפת לו ממנו ולכן שורף אותו ברכב ,לאן הגענו? די…… להפסיק לשנוא אנשים

  14. אל תדון את האדם
    04/08/2016 09:49
    מנחם
  15. אל תדון את האדם כד שתגיע למקומו.
    אני לא מבין איך אפשר לשכוח ילד. לא קרה לי בחיים שאשכח שהוא באוטו לידי. אבל אני לא מבין איך מותר לדון אדם ששכח. לא הייתי במקומו ולא אוכל לדעת איך זה קרה לו.

  16. על כך נכון
    04/08/2016 19:00
    יואב
  17. כל אחד חושב ובטוח שלו זה לא יקרה כמו בעוד הרבה דברים ביום יום
    אני מקווה ומאחל לכל אותם האנשים שמדברים נגד מי שקורה לו דבר כזה
    שלהם זה באמת גם לא יקרה

  18. צודקת בכל מילה
    10/08/2016 15:05
    יוסי
  19. מסתבר שמי שכמעט לא מגדל ילדים לא באמת יכול להבין מה זה הורות