ב’פורט השביעי’, ליל עקדת הגר”א וסרמן הי”ד: קול ראש הישיבה נשנק

משלחת נגידים, ובראשה ראש ישיבת לייקווד, הגר"י אולשין, יצאה למסע במוסקבה,וילנה, קובנה וטלז בערב יום הזיכרון לעקדתו של רבי אלחנן וסרמן הי"ד, על חורבות מבצר ה'פורט השביעי' בקובנה בו נעקד, ערכה המשלחת עצרת התעוררות • תיעוד
יוסף גרינבוים • צילום: אלי איטקין
ט"ז תמוז התשע"ו / 21.07.2016 23:30

משלחת נגידים וראשי קהילות מארה”ב,  בראשות ראש ישיבת לייקווד שבניו ג’רזי, הגאון רבי ירוחם אולשין, ערכה ביקור תמיכה בכמה מדינות במזרח אירופה, ועלתה על ציוני הגאון מוילנא ורבי יצחק אלחנן ספקטור זצ”ל בקובנה.

את הביקור יזמו נשיא ארגון Operation Open Curtain, הנגיד ראובן דסלר וחבר הועדה המתמדת של הארגון, יקותיאל יהודה מייער.

הביקור החל במוסדות התורה במוסקבה, ובשבת התארחה המשלחת אצל הגאון רבי פנחס גולדשמידט, נשיא ‘ועידת רבני אירופה’ ורבה של מוסקבה.

ביקור מיוחד ערכה המשלחת בקעמפ ‘עץ חיים’ לתלמידי מוסדות החינוך של בית הספר בהנהלת הרבנית גולדשמידט, המתקיים מידי שנה בקמפוס מרהיב בפאתי מוסקבה. הרב אולשין גם ערך סידור קידושין בחתונה של בוגרי המוסדות שהתקיימה במחנה.

בוילנא התפללו חברי המשלחת תפילת ערבית בבית הכנסת הגדול. את פני הבאים קידמו רבה של ליטא, הרב כלב קרעלין והרב שמשון דניאל איזקסון, רבה של וילנא.

ראובן דסלר הבטיח  כי יפעל לגיוס המשאבים הנדרשים לבניה מחדש של מקוה הטהרה בוילנא שלא הופעל מאז השלטון הקומוניסטי. בבוקר יצאה המשלחת לציונו של הגאון זצ”ל בבית העלמין בוילנא, שם נשאו תפילה לישועת הכלל והפרט.

בקובנה, אחרי תפילה בבית כנסת הוותיק בעיר, עלו המשתתפים לציונם של רבי יצחק אלחנן ספקטור זצ”ל, בעל ה”דבר אברהם” זי”ע הגאון רבי ברוך הורוביץ זצ”ל, רבה של אלקוסט, מראשי ישיבת סלבודקא וגיסו של הגאון רבי איסר זלמן מלצר זצ”ל, ועוד גאונים וצדיקים.

לאחר ביקור קצר בבנין ישיבת סלבודקא, הגיעה המשלחת למבצר ה’פורט השביעי’ שבו על פי  דעת מומחים נעקד על קידוש ה’ רבי אלחנן וסרמן הי”ד.

לעת ערב יום הזיכרון לעקידתו של רבי אלחנן, קיימו המשתתפים עצרת תפילה והתעוררות במהלכה החל ראש הישיבה, הגר”י אולשין, לומר את תפילת ‘אל מלא רחמים’.

ההתרגשות שאחזה בנוכחים הייתה רבה. קולו נשנק. נכדו של ה’מכתב מאליהו’, הנגיד ראובן דסלר מקליוולנד, המשיך ונשא את התפילה כשכל הנוכחים מוחים דמעה.

למחרת יצאו חברי המשלחת לטלז. תחילה ביקרו בבניין הישיבה בטלז ולאחר מכן נכנסו לביקור עידוד בבית חסידת אומות העולם, שהצילה יהודים רבים בתקופת השואה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות