והשאלה של חבר הכנסת ישראל אייכלר לראש הממשלה הייתה…

ראש הממשלה השתתף הערב בשעת שאלות ותשובות שהציגו לו הח"כים במליאת הכנסת • ח"כ ישראל אייכלר הציג "שתי שאלות: אחת שנוגעת אלי ואחת שנוגעת אליך, אדוני ראש הממשלה" • צפו
נחמן גור
י"ג תמוז התשע"ו / 18.07.2016 22:44

ישראל אייכלר (יהדות התורה):

אדוני היושב-ראש, אדוני ראש הממשלה, יש לי שתי שאלות: אחת שנוגעת אלי ואחת שנוגעת אליך, אדוני ראש הממשלה.

השאלה שנוגעת אלי: האם אתה לא מתרגש מההשתפכות של מפלגות אנטי-חרדיות בדאגתם הנוראה לעתידם של ילדי החינוך החרדי, עד כדי כך שהיה להם את העוז להרעיב רבבות אלפי ילדי ישראל בעשר גזרות שחברי הרב מוזס כבר מנה אותן, ועכשיו הם באים לדבר למענם?

איך היית מגיב, אדוני ראש הממשלה, אם אני הייתי אומר שהיות שמאוד חשוב שכל ילדי ישראל ידעו מה זה שמירת שבת, כל בתי הספר שלא מחנכים לשמירת שבת, להפסיק להם את התקצוב כדי להנחיל להם את ערך השבת, כדרך של שכנוע?

הרי זה ברור שהם מתכוונים להרעיב, הם אויבים, הם שונאים שלנו, הם לא רוצים שהילדים האלה יהיו חרדים, וכל מטרתם היא לבולל אותם בתרבות הגויים.

מיכל רוזין (מרצ):

זו בושה – – –

מיקי לוי (יש עתיד):

אדוני היושב-ראש, זה בסדר? זה ממש לא בסדר.

ישראל אייכלר (יהדות התורה):

והשאלה האם אתה יכול לתת לי יד – – –

היו”ר יולי יואל אדלשטיין:

קריאות ביניים זה לא בסדר, אני מסכים.

ישראל אייכלר (יהדות התורה):

בדיוק. אני שואל אותך איך אתה יכול לתת לי יד – – –

מיקי לוי (יש עתיד):

– – – זה בסדר.

ישראל אייכלר (יהדות התורה):

הם מדברים על הסתה נגד קבוצות שונות באוכלוסייה על מילה שאמר רב, והם משתמשים במילים “חשוכים”, “פרימיטיביים”, “מזרימים ילדים” – אני לא רוצה להגיד מילה כמו “משריצים” – ולהם הכול מותר. זו השאלה שנוגעת אלי.

עכשיו השאלה שנוגעת אליך, אדוני ראש הממשלה. אני מאוד מודאג שאתה צריך לדאוג לכך ש-דאעש לא יוכלו לפגוע כאן, אתה צריך להיות מוטרד ממה שקורה בטורקיה, מה שקורה ביחסים עם וושינגטון – וכל היום מעסיקים אותך בשאלות של בקבוקים ושל עורבא פרח.

האם אתה תתמוך בהצעת חוק שאני אגיש, שכמו שיש מדינות נאורות שאסור להגיש נגד ראש ממשלה ונשיא חקירות והטרדות כל זמן שהוא משרת בתפקיד, ואפשר לאפשר את ההשעיה, שלא תהיה התיישנות, כל זמן שהוא בממשלה, חוץ ממעשים כמו רצח וכדומה? האם הגיע הזמן שראש הממשלה יוכל להתחיל לעבוד – –

היו”ר יולי יואל אדלשטיין:

תודה.

ישראל אייכלר (יהדות התורה):

– – לדאוג לעם ישראל, לדאוג לציבור, ולא כל הזמן לדאוג לעלילות חדשות וחקירות חדשות? תודה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ח
    18/07/2016 22:59
    זולטן
  1. אייכלר הינו מהבודדים בח”כים שמדבר דברי טעם בלשון נקיה ומכובדת. למרות שאינני דתי אחרי השואה הנוראה אני מכבד אנשים מאמינים ושומרי מצוות וגברים ונשים שנוהגים לפי חוקי הטבע ולא להיפך (תרתי משמע).

  2. אייכלר
    19/07/2016 11:00
    דרי לב
  3. אייכלר איש משכמו ומעלה.