אחרי שלוש וחצי שנים: הרב אליעזר ברלנד הוסגר לישראל

מנהיג קהילת 'שובו בנים', החשוד שביצע עבירות חמורות בנשים הוטס הלילה לישראל • במשטרה נערכים לקראת בואו והוא צפוי להיעצר עם נחיתתו • הורה לחסידיו: "לקבל את הרב בדרך ארץ, לא להתגרות בשוטרים ולא בשוטרות, לא להרים יד, לא להתחצף" • עורכת דינו: "הוא סומך על הרשויות שתסיימנה את הטיפול בעניינו במהירות וביעילות"
חיים טוויל
י"ג תמוז התשע"ו / 19.07.2016 00:55

ארבע שנים אחרי ש’פרשת הרב ברלנד’ החלה, חוזר הבוקר (שלישי) מנהיג קהלת ‘שובו בנים’ לישראל, במסגרת הסכם הסגרה עם דרום אפריקה – אחרי שהיה כלוא בתא מעצר מקומי קרוב לארבעה חודשים.

מטוסו של הרב ברלנד צפוי לנחות סמוך לשעה 9:00 בבוקר בנמל התעופה בן גוריון, לשם צפויים להגיע חסידיו.

במשטרה נערכים לקראת הגעתו, ומיד עם נחיתתו, הוא ייעצר ויובל לחקירה.

הרב אליעזר ברלנד, החשוד שביצע מעשים חמורים בנשים שהשתייכו לקהילתו, הוצא אמש מתא המעצר בו היה כלוא והועבר לרשות סוכני האינטרפול. לאחר מכן הוא הובל לשדה התעופה – שם הועלה על מטוס אל על. הוא מוקם על כיסא בירכתי המטוס, כשלצדו ניצבים סוכני האינטרפול ששמרו עליו.

הפרקליטה של הרב ברלנד, עו”ד רחל תורן, מסרה כי הרב יצא לפני כשלוש וחצי שנים מישראל ללא קשר לחקירה, ולא יכול היה לדעת עליה. לדבריה, חזרתו לארץ מתבצעת מרצונו החופשי, מתוך רצון לשתף פעולה עם רשויות החוק.

“מדובר באדם מבוגר וחולה כבן 80, ראש ישיבת ‘שובו בנים’ וגדול המחזירים בתשובה בדורנו, עילוי בתורה ומנהיג עתיר זכויות, איש רב חסד וחמלה, והוא סומך על הרשויות שתסיימנה את הטיפול בעניינו במהירות וביעילות”, אמרה תורן.

עורכת הדין הוסיפה ואמרה, כי בניגוד לפרסומים קודמים, הרב נחשד במעשים שדרגת חומרתם על פי ספר החוקים נמוכה – קשר לתקיפה, שבה התוקפים עצמם נדונו לעבודות שירות, ומעשים מגונים הנחשבים לעבירות ברף נמוך יחסית בתחום עבירות של מעשים חמורים. “אין בלבנו ספק כי בתום החקירה, חשדות אלה יופרכו”, הוסיפה תורן.

בהקלטה שהופצה לחסידי ‘שובו בנים’, לקראת הסגרתו לישראל, הוא הורה לחסידיו בקולו כיצד לנהוג עם נחיתתו בישראל. בהקלטה הוא מבקש מחסידיו לקבל אותו, אך לנהוג באופן ראוי.

“עם ישראל, כל מי שיגיע לקבלת הפנים מחר, מתבקש לנהוג במתינות ובדרך ארץ שקדמה לתורה, וכמו שכתוב בתורה  שכל עם ישראל יצא לפני משה. מבקשים לקבל את הרב בדרך ארץ ולא להתגרות לא להתגרות בשוטרים ולא בשוטרות, לא להרים יד, לא להתחצף, לדבר בצורה יפה ולהתנהג על פי ההלכה”.

הרב ברלנד ביקש עוד: “צריך להתנהג בדרך ארץ בשפלות, בענווה, להקשיב להוראות של השוטרים כדי שהרב יוכל לנסוע הביתה”.

בהמשך מברך הרב את כוחות הביטחון בחזרה בתשובה: “בזכות זאת שהרב חוזר לארץ גם השוטרים שהם בני יצחק ויעקב יעשו תשובה, גם השופטים יעשו תשובה, ושנזכה כבר השנה לקבל פני משיח צדקנו ובית המקדש של אש. בזכות קבלת הפנים שתהיה במתינות ובדרך ארץ, נזכה לראות את המשיח יורד באש”.

בסוף השבוע התרפסם מכתב חריף של גדולי משפיעי ברסלב כנגד הרב ברלנד. במכתבם, תחת הכותרת ‘זעקה גדולה ומרה’, כותבים הרבנים הגאונים – הרב יעקב מאיר שכטר, הרב שמואל משה קרמר, והרב נתן ליברמנש – כי ראש ומנהיג קהילת ‘שובו בנים’ מהווה “סכנה נוראה”.

“אחרי שהוברר שהאיש המכונה הרב אליעזר ברלנד”, פותחים הרבנים את מכתבם, “תועה ומתעה בעיקרי ויסודי הדת וההלכה ובפרט בענייני קדושה בדיבור ובמעשה, ומהווה תקלה וסכנה נוראה וחמורה, הננו לגלות דעתנו שאין לנו שום חלק ונחלה ושייכות לאדם זה ולכל קהל מאמיניו”.

הרבנים גם מבקשים: “ושומר נפשו ירחק ממנו ומסביבתו”.

הרב ברלנד נמלט מישראל לפני כשלוש וחצי שנים. במהלך מנוסתו הוא שהה בשוויץ, מרוקו, זימבבואה, הולנד – שם נעצר ונמלט במהלך הדיונים להסגרתו לישראל,למרות צו איסור יציאה שהיה תלוי נגדו – ובדרום אפריקה.

שם, כאמור, לפני קרוב לארבעה חודשים הוא נעצר.

הלילה הסתיים המסע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות