מנדלבליט: “אני וראש הממשלה לא מדברים אף מילה על הבדיקה נגדו”

על רקע בדיקת הפרשה החדשה בה מעורב בנימין נתניהו, הגיע היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לראשונה מאז נכנס לתפקידו לוועדת החוקה • הוא התייחס לעבודה עם ראש הממשלה כאשר מתנהלת נגדו בדיקה - והבהיר: "אנו לא מדברים אף מילה על הבדיקה. כל מי שמצפה שמישהו יוזמן לחקירה לפי לוח זמנים כלשהו - זה לא יקרה"
יוני גרין
י"ב תמוז התשע"ו / 18.07.2016 13:13

בוועדת חוק חוקה ומשפט התקיים הבוקר (שני) דיון על תפקידו של היועץ המשפטי במשרדי הממשלה. בפתח הדיון קרא יו”ר הוועדה, ח”כ ניסן סלומינסקי, להסדיר בחוק את מעמדו ותפקידיו של היועץ המשפטי, כולל פיצול בין תפקיד היועץ המשפטי לתפקיד ראש התביעה הכללית.

היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, שהתייצב לראשונה בוועדה, העביר סקירה ואמר:  “כשיש חומר מודיעיני שמגיע, אני נחשף אליו בדרך כלל על ידי המשטרה, ואם עולה חשד סביר לביצוע עבירה – זה מחייב אותי לעבור לחקירה. אם הדברים לא מקימים שום חשד – אז זה נגנז או יוחזק בצד וימתין לעיבוי המידע.

“במצב יותר מורכב, כשהמידע אינו מראה חשד סביר לביצוע עבירה, אבל אני לא יכול לעזוב את זה, אז אני חייב לעשות פעולות אקטיביות של הגוף החוקר”.

לפני שבוע הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי הורה לקיים בדיקה בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על העבודה עם ראש הממשלה בימים אלה אמר: “אני יושב עם ראש הממשלה על ישיבות עבודה בשאלות קרדינליות, ומאידך מתנהלת בדיקה כנגדו ואנו לא מדברים אף מילה על הבדיקה. חייבים לסמוך עלי ועל ראש הממשלה שנדע לעשות את ההבחנה. זה לא קל. אני לא מרבה להגיע לישיבות ממשלה, בין היתר, מסיבה זו”.

על מעבר מבדיקה לחקירה אמר: “אנו צריכים להיות מאוד זהירים. יש לכך השלכות כבדות משקל, כשמדובר בשר או בראש הממשלה. בעיניי, חשד סביר הוא המבחן. לפעמים יש בדיקה לפעמים יש חקירה. אחרי הבדיקה זה יכול להיגנז או לעבור לחקירה. זה הרציונל”.

בתשובה לשאלות ח”כים בעניין הבדיקה של נתניהו- השיב מנדבליט: “יש לציבור זכות לדעת. אבל חובה לחקור כראוי. כל מה שיכנס לתוכן הדברים, יעשה נזק ואני לא מתכוון להזיק נזק מהותי. ראש הממשלה לא יודע כלום. פרסמתי הודעה שרוב השמועות אינם מדויקות בלשון המעטה.  רב סרן שמועתי עובד שעות נוספות. המצב כעת שמתקיימת בדיקה”.

הוא הוסיף: “כל מי שמצפה שמישהו יוזמן לחקירה כזו או אחרת לפי לוח זמנים כלשהו – זה לא יקרה. מה שיקרה זה שאני אעבוד הכי מקצועי והכי נכון. יחד עם זאת, אני מנסה לעבוד הכי מהר בתיקים הכי רגישים שמגיעים אליי במקרים של שרים וחברי כנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות