פרשת נתניהו החדשה: האם הנגיד החרדי שלמה יהודה רכניץ מעורב?

על פי החשד כספים והטבות הועברו לבני משפחת נתניהו, לכאורה, בשיטה דומה לזו שנחקרה בפרשת 'ביביטורס' • הערכה: נתניהו ייחקר באזהרה • בין השמות המוזכרים כמעורבים, לכאורה, בפרשה מופיע גם שמו של הנגיד החרדי שלמה רכניץ מלוס אנג'לס

אליעזר היון
י"א תמוז התשע"ו / 16.07.2016 23:16

לא יהיה מנוס מחקירה באזהרה של ראש הממשלה נתניהו. כך מעריך פרשן חדשות 2, העיתונאי אמנון אברמוביץ.

על פי החשד, כספים והטבות הועברו לבני משפחת נתניהו, על פי החשד, בשיטה דומה לזו שנחקרה בפרשת ‘ביביטורס’.

אברמוביץ המוסיף כי כספים הועברו מחו”ל, וכי שמו של תורם אמריקני, הנגיד החרדי שלמה יהודה רכניץ מלוס אנג’לס, שמופיע ברשימת התורמים הרשמית של נתניהו – צץ  תוך כדי חקירה או בדיקה.

היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט הודיע בתחילת השבוע, כי מדובר בבדיקה ולא בחקירה. אלא שכעת, בעקבות חקירתו באזהרה של ראש הסגל לשעבר ארי הרו, חקירה שעדיין לא הסתיימה, הדברים שאמר מחזקים את הצורך לעבור לחקירה פלילית.

עם זאת, גורם המקורב לראש הממשלה, אמר בתגובה לפרסום של אמנון אברמוביץ’: “למרות הלחץ התקשורתי שמטרתו להפיל את ראש הממשלה נתניהו בחקירות, לא יהיה כלום – כי אין כלום”.

בסוף השבוע נחקר ארי הרו, ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה, באזהרה במשטרה, במשך 14 שעות. הרו עוכב כשנחת  בנתב”ג ביום חמישי לפנות בוקר.

לפי דיווח בחדשות 2,  במהלך החקירה הוא שיתף פעולה ולא שמר על זכות השתיקה – גם כשהוזהר.

נוסף על כך צפוי להגיע ולהעיד נגד נתניהו אדם נוסף שעבד בלשכה. כך פורסם לראשונה בחדשות 10. לדמות ישנה היכרות עמוקה עם קהילת התורמים בארצות הברית, שם עבד, כולל עם הרו עצמו.

על פי ההערכה, אם יימצא חומר מפליל נגד הרו בפרשה, יוצע לו להפוך לעד מדינה נגד נתניהו. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות