ארדואן לארה”ב: “תסגירו לידינו את הטרוריסט גולן או שתגרשו אותו”

ארדואן: אתם צריכים לעצור את הטרוריסט גולן ולהסגיר אותו או לגרש אותו • גולן: מעשה ההפיכה - ביום של ארדואן • במהלך היום נעשו מעשי לינץ' על ידי תומכי הנשיא ארדואן בחברי הקבוצה שניסתה לבצע את ההפיכה הצבאית אמש
קובי פינדרוס
י"א תמוז התשע"ו / 16.07.2016 21:43

לאחר ניסיון הנפל של ההפיכה בטורקיה נאם הנשיא ארודאן מול אלפי תומכים וקרא לארה”ב להסגיר את פטולה גולן, שעל פי החשד עמד מאחורי ניסיון המרד.

“אמרתי לאובמה, במקרה שבו אנחנו שותפים אסטרטגיים, אתם צריכים לעצור את הטרוריסט גולן ולהסגיר אותו או לגרש אותו. אנחנו נענים לכל דרישה של ארצות הברית בנוגע להסגרת טירוריסטים”, אמר ארדואן.

עוד אמר הנשיא הטורקי כי אותם מורדים שהחלו במרד מתוך שורות הצבא אינם מהווים באמת חלק ממנו וכינה אותם “גידול סרטני” אותו הבטיח להסיר במהרה – ואחת ולתמיד. ארדואן הכריז כי בעקבות ניסיון ההפיכה, הוא יעלה לדיון בפרלמנט את הדרישה להחזיר את עונש המוות.

פטולה גולן הוביל מרחוק על פי החשד את ניסיון ההפיכה, כשבטורקיה עומד בראשה מפקד חיל האוויר לשעבר, הגנרל אקין אוזטורק. האחרון נעצר מוקדם יותר בבסיס מצפון לאנקרה. אוזטורק, שימש בתור מפקד חיל האוויר בין השנים 2013-2015, ולפי דיווחים בסוכנות הידיעות הטורקית DHA, עלו במהלך השנה האחרונה חשדות כי הוא מנסה להוביל הפיכה בטורקיה.

גולן עצמו הגיב לדברי ארדואן ומסר לתושבי טורקיה כי הוא לעולם לא יראה בהתערבות צבאית אופציה משום שלא ניתן להשיג כך דמוקרטיה ואמר עוד כי יתכן וניסיון ההפיכה היה מבוים.

“אני מגנה בכל לשון את ניסיון ההפיכה הצבאית בטורקיה. כמי שסבל תחת הפיכות צבאיות רבות במהלך חמשת העשורים האחרונים, זה מעליב במיוחד שמאשימים אותי בקשר לניסיון זה, אני מכחיש האשמות אלה”.

לינץ’ בחיילים

הנשיא ארדואן הפיץ היום הודעות SMS לאזרחים ברחבי המדינה, בהן קרא להם להגן על הדמוקרטיה ועל השלום. הוא אף קרא לאזרחים לצאת לרחובות ולהתנגד לקבוצה שניסתה לבצע את ההפיכה. על פי הדיווח של CNN בטורקיה, כוחות הביטחון במדינה השלימו את מבצע ההשתלטות על המפקדה של קבוצת המורדים, שהייתה בעצם מעוזם האחרון.

גם תחנת הטלוויזיה הטורקית – CNN טורק – שבה לשדר, לאחר שהמשטרה ככל הנראה פשטה על המבנה שבו היא שוכנת ועצרה חיילים שהשתלטו עליה.

במהלך היום נעשו מעשי לינץ’ על ידי תומכי הנשיא הטורקי רג’יפ טאיפ ארדואן בחברי הקבוצה שניסתה לבצע את ההפיכה הצבאית אמש, היום הודחו אלפי שופטים מתפקידם.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחח עם שר החוץ ג’ון קרי על המצב בטורקיה והביע תמיכה במשטרו של הנשיא רג’פ טייפ ארדואן – כך נמסר בהודעת הבית הלבן. אובמה הוסיף כי על כל הצדדים בטורקיה לכבד את הממשל שנבחר בבחירות דמוקרטיות ולהימנע מאלימות. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות